
Kontraktsforvalter
Statsbygg er en av Norges største byggherrer og eiendomsforvaltere, og gir råd til staten i bygge- og eiendomssaker. På vegne av staten leder vi noen av landets største og mest komplekse byggeprosjekter og tar vare på noen av våre aller viktigste eiendommer. Statsbygg skal tenke og handle langsiktig, og derfor har vi satt oss ambisiøse mål. Vi skal være en virksomhet som ser dagens og framtidens behov hos de som bruker bygningene våre, og vi satser spesielt på bærekraft, seriøsitet og innovasjon.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Firma | Statsbygg |
Fylke | Vestland |
Sted | Bergen |
Søknadsfrist | 10.01.2023 |
Statsbygg er en av Norges største byggherrer og eiendomsforvaltere, og gir råd til staten i bygge- og eiendomssaker. Våre 840 engasjerte og dyktige medarbeidere bygger og drifter bygg med mening i hele Norge og i over femti andre land.
Seksjon for innkjøp og avtaleoppfølging har en strategisk, utøvende og koordinerende rolle innenfor anskaffelser. Seksjonen jobber med å sikre at Statsbygg har god oversikt over avtaler gjennom etablering av maler, verktøy, prosedyrer og rutiner for innkjøp. I tillegg skal enheten sikre at Statsbygg foretar forretningsmessige gode innkjøp og har gode systemer for kontraktsoppfølging. Seksjonen forvalter et stort antall rammeavtaler for tjenester knyttet til drift og vedlikehold av Statsbyggs eiendommer.
Forbedring av anskaffelsesfunksjon i Statsbygg er et satsningsområde, og vi søker derfor to nye kontraktsforvaltere for å styrke vårt arbeid innen kontraktsforvaltning/ leverandørstyring. De rette kandidatene vil få en sentral rolle i Statsbyggs arbeid med å realisere gevinster og sikre gode leveranser gjennom anskaffelsene. De vil også ha en rolle i oppfølging av bærekraft i møte med leverandører. Kontraktforvalterne vil bidra som faglig ressurs i anskaffelsesmiljøet ved opprettelse av nye rammeavtaler, og vil ha utstrakt kontakt med våre interne fagmiljøer, eksterne leverandører og samarbeidspartnere.
Kontraktforvalterne er organisert i seksjon for innkjøp og avtaleoppfølging, og vil ha arbeidssted i Bergen. Reisevirksomhet må påregnes.
Arbeidsoppgaver
- Sikre god implementering og bruk av Statsbyggs rammeavtaler innen drift og vedlikehold
- Være hovedkontaktpunkt for avtaleeier, interne brukere av rammeavtalen og leverandør
- Strukturert kontraktsoppfølging/leverandørstyring med planlegging, forberedelse og gjennomføring av leverandørmøter
- Følge opp overholdelse av kontraktsvilkår
- Identifisere forbedringsområder og gevinster i Statsbyggs avtaleportefølje
- Intern oppfølging, opplæring og rapportering
- Bidra til å utvikle Statsbyggs kontraktsforvaltning som fagområde
- Andre arbeidsoppgaver med tilknytning til fagområdet
Kvalifikasjoner
- Relevant høyere utdanning innen jus, økonomi eller ingeniørfag, minimum på bachelornivå
- 3-5 års erfaring med kontraktsforvaltning/leverandørstyring og forhandlinger er en fordel
- Erfaring og kunnskap om regelverket for offentlige anskaffelser er ønskelig
- Kunnskap om, og gjerne erfaring fra drift- og vedlikehold av bygg er ønskelig
- Kjennskap til Statens standardavtaler er ønskelig
- Erfaring med rapportering og oppfølging av gevinster er ønskelig
- Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsferdigheter på norsk
Personlige egenskaper
- Du er god på samarbeid og nettverksbygging
- Du har oversikt, og evner å se en sak fra flere sider
- Du er nytenkende, og evner å se løsninger og ta beslutninger innenfor rammene vi har
- Analytisk, strukturert og nøyaktig
- Du har en tydelig ”stå-på”-vilje og godt humør.
- Evner å arbeide selvstendig i et tverrfaglig miljø
Vi tilbyr
- En selvstendig stilling i et fagligmiljø med stor personlig påvirkningsmulighet
- Store muligheter for videre utvikling og læring i et engasjert og hyggelig arbeidsmiljø
- Overtidsbetaling, gode pensjons- og forsikringsordninger, fleksitid og støtteordning for trening
- Medlemskap i Statens pensjonskasse, med gode pensjons-, forsikrings- og boliglånsordninger
- Stillingen lønnes som rådgiver/seniorrådgiver fra kr 540.000 til kr 800.000 avhengig av kvalifikasjoner og erfaring. For spesielt godt kvalifiserte kandidater kan høyere lønn vurderes
Kontaktinformasjon
Astrid Hillestad
avdelingsdirektør anskaffelser
92200420
Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulik kompetanse, livserfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det. Aktuell tilrettelegging kan for eksempel være tekniske hjelpemidler, tilpasning av møbler eller endring av rutiner, arbeidsoppgaver og arbeidstid. Les mer om inkludering og mangfold her
Etter søknadsfristens utløp vil det bli utarbeidet offentlig søkerliste. Søkere kan bli oppført på søkerlisten selv om vedkommende har anmodet om konfidensiell behandling. Søkere vil i så fall bli varslet før offentliggjøring.
Vis flere stillinger: