Utviklingssjef Eiendom, Coop Sørvest

Coop Sørvest SA er et medlemseid samvirkeforetak med drøyt 263 000 medlemmer/medeiere. Selskapet har over 100 butikker fordelt på forskjellige kjeder: Obs, Obs BYGG, Extra, Coop Mega, Coop Prix, Coop Marked og Coop Byggmix. Vi er representert i ulike fylker, fra Vestland i nord, via Rogaland, Agder til Vestfold og Telemark. Vi er ca. 2.500 ansatte, og forventet omsetning i 2025 er om lag 8 milliarder.

Fakta om stillingen:

Firma: Coop Sørvest SA

Fylke: Rogaland

Sted: Sandnes

Søknadsfrist: 11.01.2026

Vil du lede utviklingen av nye eiendomsprosjekter?

Vårt forretningsområde Eiendom skal være en ledende og profesjonell eiendomsaktør som skaper varige verdier for medlemmer, kunder og lokalsamfunn – gjennom bærekraftige, lønnsomme og fremtidsrettede eiendomsløsninger.

 Som utviklingssjef hos oss får du ansvar for å vurdere muligheter, utarbeide beslutningsgrunnlag, og utvikle prosjektene frem til de er byggeklare.

Vi søker en lagspiller som er flink til å bygge og vedlikeholde relasjoner, samtidig som du er trygg og bestemt i forhandlinger når det kreves. Du drives av gode resultater og har en god breddekompetanse innen tekniske byggfag/eiendomsutvikling. I Coop har vi stort fokus på bærekraft og vi tenker at dette også er viktig for deg.

Stillingen inngår i ledergruppen for Eiendom, og rapporterer til eiendomsdirektør.

Arbeidsoppgaver

  • Bidra med beslutningsgrunnlag i transaksjonsprosesser.
  • Gjennomføring av mulighetsstudier og konseptvurderinger.
  • Bidra i etableringen av partnerskap med eksterne utviklere og samarbeidspartnere.
  • Planlegging og utvikling av enkelteiendommer i eksisterende portefølje for økt lønnsomhet og arealeffektivitet.
  • Utarbeidelse av skisseprosjekter og reguleringsprosesser i samarbeid med driftsorganisasjonen, grunneiere, utviklingspartnere og kommuner.
  • Forprosjektering og kvalitetssikring av tekniske og økonomiske forutsetninger.
  • Utarbeidelse av entreprisestrategi og konkurransegrunnlag som sikrer målrettet, kostnadseffektiv og kvalitetssikret prosjektgjennomføring.
  • Bidra til å etablere og sikre et bærekraftig inntektsgrunnlag som gir ønsket lønnsomhet og avkastning på investeringene.
  • Utarbeidelse av beslutningsgrunnlag og prosjektkalkyler i prosjektets ulikefaser som sikrer lønnsomhetsvurderinger i tråd med selskapets avkastningskrav og investeringsstrategi. 

Kvalifikasjoner

  • Minimum 5 års relevant erfaring fra byggtekniske fag og/eller eiendom.
  • Relevant utdanning på høyskole (Bachelor/Master).
  • Gode kommunikasjonsferdigheter både skriftlig og muntlig, på norsk og engelsk.

Egenskaper

  • Strukturert, analytisk og forretningsorientert.
  • Gode relasjonsevner og trygg i dialog med ulike aktører.
  • Initiativrik med høy gjennomføringsevne.
  • Evne til å se både helhet og detaljer – og drive prosesser fremover.
  • God økonomi- og forretningsforståelse.

Våre verdier omtanke, ærlighet, innflytelse og nytenking står sterkt i organisasjonen.

Henvendelser vedrørende rollen kan rettes til Prime ved Tron Gjedrem, tlf. 951 94 010.

Alle henvendelser til Prime behandles konfidensielt – om ønskelig også overfor vår oppdragsgiver.

SØK STILLING

Powered by Labrador CMS