Avdelingsleder for Oslo og Akershus

Kinnarps leverer komplette interiørløsninger til kontor, skole og helse. Høy kvalitet og lav miljøpåvirkning kjennetegner hele verdikjeden - fra råmateriale til ferdige løsninger for arbeidsplassen. Kinnarps-gruppen omsetter for totalt SEK 3,8 mrd. I Norge omsettes det gjennom Kinnarps AS for NOK 540 mill. Kinnarps er i dag Europas største produsent av interiørløsninger. Selskapet har salgsvirksomhet i 39 land, og datterselskaper i 15 land. I Norge har Kinnarps 10 egeneide avdelinger og er representert gjennom 19 forhandlere. For mer informasjon se www.kinnarps.no.

Denne artikkelen er over fem år gammel

Firma Randstad for Kinnarps
Fylke Akershus
Sted Eiksmarka
Søknadsfrist snarest

Stillinger (135)

Til Kinnarps avdelingskontor på Eiksmarka i Bærum søker vi nå etter en drivende dyktig Avdelingsleder som skal forvalte og videreutvikle markedet i Oslo og omegn.

Kinnarps er markedsleder og har i dag en betydelig kundeportefølje. Det er kontinuerlig fokus på å gjøre kundene fornøyde gjennom god service, høyt kunnskapsnivå, bærekraftige løsninger, høy tilgjengelighetsgrad, samt å holde det man lover. Hos Kinnarps verdsettes egenskaper som fremsynthet, kreativitet, ansvarlighet, ydmykhet og godt humør.

Kinnarps har inngående kunnskap om hvilke samfunnsmessige trender som kommer til å påvirke arbeidsplassene våre. Med denne kunnskapen og med gode analyseverktøy har Kinnarps mulighet til å gi kundene en bedre dag på jobben - i dag og i fremtiden.

Stillingen rapporterer til adm. dir i Kinnarps AS.

Arbeidsoppgaver

Som avdelingsleder vil du jobbe i tett relasjon med ansatte, kunder, leverandører og ledelse i et veletablert konsern. Du vil ha ansvar for oppnåelse av avdelingens økonomiske mål ved å lede, coache og inspirere et team på 20 kunnskapsrike medarbeidere. Dette innebærer bl.a:

  • Lede og coache de ansatte mot felles mål og inspirere til utvikling og samarbeid
  • Utvikle og organisere lokale salgs- og markedsaktiviteter innenfor gitte rammer
  • Støtte selgerne i salgsprosesser/avtaleforhandlinger
  • Bidra til økt salg og vekst gjennom identifisering og deltagelse i større anbudsforespørsler mot offentlige og private kunder
  • Arbeidet aktivt mot viktige premissgivere i bransjen for å identifisere forretningsmuligheter i en tidlig fase
  • Personalansvar og daglig ledelse av avdeling
  • Ansvar for avdelingens økonomi, rapportering og budsjettering mot sentral ledelse
  • Være en tydelig frontfigur som bidrar positivt til det faglige og sosiale miljøer

Ønskede kvalifikasjoner

  • Relevant ledererfaring og dokumenterte resultater som salgsleder
  • Solid erfaring og inngående forståelse for B2B salg - med et bevist forhold til hva som skal til for å lykkes i salgsprosessen
  • Erfaring med storkunde- og prosjektsalg
  • Erfaring med besvarelse av offentlige anbudsprosesser og rammeavtaler
  • Kjennskap til næringslivet i Oslo og omegn
  • Erfaring fra møbelbransjen er ønskelig, men ikke avgjørende
  • Relevant høyere utdannelse
  • Økonomisk forståelse og kjennskap til regnskap, budsjettering og rapportering
  • God IT-forståelse generelt og MS Excel spesielt
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne

Personlige egenskaper

  • Motiverende, energisk og initiativrik
  • God forretningsforståelse - forstå helheten og sammenhengen i hele verdikjeden
  • Utadvendt - evne å bygge langsiktige og bærende relasjoner
  • Kundeorientert - kunne sette seg inn i kundenes behov og utfordringer
  • Resultatorientert - kunne prioritere å tenke langsiktig
  • Tillitsskapende, ærlig og etterrettelig
  • En, tydelig, forutsigbar, og inkluderende lederstil
  • Et oppriktig ønske om å lykkes sammen med ditt team
  • Strukturert - mestre å ha mange baller i luften samtidig - og lande dem

Vi tilbyr

  • Jobb hos en markedsleder med kjent merkevare og solid økonomi
  • En spennende og utviklende stilling med stor muligheter for personlig utvikling
  • Innflytelse og store muligheter til å skape resultater gjennom målrettet lagarbeid
  • En sterk og inkluderende bedriftskultur
  • Stor frihet under ansvar
  • Gode betingelser, med bl.a. firmabil, bonus, pensjon- og forsikringsordninger
  • Meget kompetente og motiverte medarbeidere og et åpent og godt arbeidsmiljø
  • Moderne og inspirerende lokaler

Noe reiseaktivitet i distriktet må påregnes.

For ytterligere informasjon om stillingen kan du kontakte Sr. Rådgiver Atle Sæther på telefon 91 91 39 99 eller til atle.sather@randstad.no

Søk på stillingen ved å benytte "søk her" knappen her

Søknader behandles fortløpende og vil bli behandlet konfidensielt.

Vi ser frem til å høre fra deg!

Vis flere stillinger:

Powered by Labrador CMS