Avdelingsleder for Oslo og Akershus
Kinnarps leverer komplette interiørløsninger til kontor, skole og helse. Høy kvalitet og lav miljøpåvirkning kjennetegner hele verdikjeden - fra råmateriale til ferdige løsninger for arbeidsplassen. Kinnarps-gruppen omsetter for totalt SEK 3,8 mrd. I Norge omsettes det gjennom Kinnarps AS for NOK 540 mill. Kinnarps er i dag Europas største produsent av interiørløsninger. Selskapet har salgsvirksomhet i 39 land, og datterselskaper i 15 land. I Norge har Kinnarps 10 egeneide avdelinger og er representert gjennom 19 forhandlere. For mer informasjon se www.kinnarps.no.
Denne artikkelen er over fem år gammel
Firma | Randstad for Kinnarps |
Fylke | Akershus |
Sted | Eiksmarka |
Søknadsfrist | snarest |
Til Kinnarps avdelingskontor på Eiksmarka i Bærum søker vi nå etter en drivende dyktig Avdelingsleder som skal forvalte og videreutvikle markedet i Oslo og omegn.
Kinnarps er markedsleder og har i dag en betydelig kundeportefølje. Det er kontinuerlig fokus på å gjøre kundene fornøyde gjennom god service, høyt kunnskapsnivå, bærekraftige løsninger, høy tilgjengelighetsgrad, samt å holde det man lover. Hos Kinnarps verdsettes egenskaper som fremsynthet, kreativitet, ansvarlighet, ydmykhet og godt humør.
Kinnarps har inngående kunnskap om hvilke samfunnsmessige trender som kommer til å påvirke arbeidsplassene våre. Med denne kunnskapen og med gode analyseverktøy har Kinnarps mulighet til å gi kundene en bedre dag på jobben - i dag og i fremtiden.
Stillingen rapporterer til adm. dir i Kinnarps AS.
Arbeidsoppgaver
Som avdelingsleder vil du jobbe i tett relasjon med ansatte, kunder, leverandører og ledelse i et veletablert konsern. Du vil ha ansvar for oppnåelse av avdelingens økonomiske mål ved å lede, coache og inspirere et team på 20 kunnskapsrike medarbeidere. Dette innebærer bl.a:
-
Lede og coache de ansatte mot felles mål og inspirere til utvikling og samarbeid
-
Utvikle og organisere lokale salgs- og markedsaktiviteter innenfor gitte rammer
-
Støtte selgerne i salgsprosesser/avtaleforhandlinger
-
Bidra til økt salg og vekst gjennom identifisering og deltagelse i større anbudsforespørsler mot offentlige og private kunder
-
Arbeidet aktivt mot viktige premissgivere i bransjen for å identifisere forretningsmuligheter i en tidlig fase
-
Personalansvar og daglig ledelse av avdeling
-
Ansvar for avdelingens økonomi, rapportering og budsjettering mot sentral ledelse
-
Være en tydelig frontfigur som bidrar positivt til det faglige og sosiale miljøer
Ønskede kvalifikasjoner
-
Relevant ledererfaring og dokumenterte resultater som salgsleder
-
Solid erfaring og inngående forståelse for B2B salg - med et bevist forhold til hva som skal til for å lykkes i salgsprosessen
-
Erfaring med storkunde- og prosjektsalg
-
Erfaring med besvarelse av offentlige anbudsprosesser og rammeavtaler
-
Kjennskap til næringslivet i Oslo og omegn
-
Erfaring fra møbelbransjen er ønskelig, men ikke avgjørende
-
Relevant høyere utdannelse
-
Økonomisk forståelse og kjennskap til regnskap, budsjettering og rapportering
-
God IT-forståelse generelt og MS Excel spesielt
-
God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
Personlige egenskaper
-
Motiverende, energisk og initiativrik
-
God forretningsforståelse - forstå helheten og sammenhengen i hele verdikjeden
-
Utadvendt - evne å bygge langsiktige og bærende relasjoner
-
Kundeorientert - kunne sette seg inn i kundenes behov og utfordringer
-
Resultatorientert - kunne prioritere å tenke langsiktig
-
Tillitsskapende, ærlig og etterrettelig
-
En, tydelig, forutsigbar, og inkluderende lederstil
-
Et oppriktig ønske om å lykkes sammen med ditt team
-
Strukturert - mestre å ha mange baller i luften samtidig - og lande dem
Vi tilbyr
-
Jobb hos en markedsleder med kjent merkevare og solid økonomi
-
En spennende og utviklende stilling med stor muligheter for personlig utvikling
-
Innflytelse og store muligheter til å skape resultater gjennom målrettet lagarbeid
-
En sterk og inkluderende bedriftskultur
-
Stor frihet under ansvar
-
Gode betingelser, med bl.a. firmabil, bonus, pensjon- og forsikringsordninger
-
Meget kompetente og motiverte medarbeidere og et åpent og godt arbeidsmiljø
-
Moderne og inspirerende lokaler
Noe reiseaktivitet i distriktet må påregnes.
For ytterligere informasjon om stillingen kan du kontakte Sr. Rådgiver Atle Sæther på telefon 91 91 39 99 eller til atle.sather@randstad.no
Søk på stillingen ved å benytte "søk her" knappen her
Søknader behandles fortløpende og vil bli behandlet konfidensielt.
Vi ser frem til å høre fra deg!
Vis flere stillinger:
- Alle
- Søk etter Randstad for Kinnarps,Eiksmarka
- Fylke Akershus