Prosjektingeniør

Mesta er ledende i Norge innen drift og vedlikehold av infrastruktur. Siden 2003 har Mesta etablert seg som et selvstendig selskap med over 1300 ansatte, og virksomhet i hele landet. Mesta har i dag over 50 prosent av markedsandelen innen drift og vedlikehold av vei - og er en vital del av norsk samferdsel.

Denne artikkelen er over fem år gammel

Firma Mesta
Fylke Sør-Trøndelag
Sted Trondheim
Søknadsfrist 08.12.2017

Stillinger (135)

Mesta søker etter prosjektingeniør for driftskontrakt 1609 Trondheim Ytre, oppdraget omfatter drifts- og vedlikeholdsoppgaver av veinettet på riksveger, riks-g/s-veger, fylkesveger og fylkes-g/s-veger med tilhørende sideanlegg, sideområder, utstyr og installasjoner.

Vi søker etter prosjektingeniør som skal bistå prosjektleder med oppgaver som er organisert under leders ansvar i driftsområdet. Rollen som prosjektingeniør skal være en operativ og teknisk støtte i kontraktene, samt medansvarlig for tilleggsarbeid og mer salg i prosjektene/kontraktene.

Dersom du har forståelse for praktisk arbeid, er ryddig og trives i en jobb der du må samhandle mye med andre mennesker er dette stillingen for deg.

Kontorsted: Trondheim.

Kontaktperson for stillingen er prosjektleder Tove Haugland 414 49 066

Mesta er opptatt av mangfold og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke stilling hos oss uavhengig av kjønn, nasjonalitet eller etnisk bakgrunn.

Arbeidsoppgaver

  • Sikre at arbeidet gjennomføres ihht. kontrakts krav, samt sørge for dokumentasjon i henhold til interne og eksterne krav
  • Lede prosjektteam ihht. fullmakter fra leder
  • Bistå til implementering av gjeldende økonomirutiner
  • Fakturering og rapportering av økonomiske resultater (periodisering/resultater, budsjett og prognose)
  • Implementere og sikre gode produksjonsstyringsrutiner i kontraktensområdet på oppdrag fra leder
  • Utarbeide og revidere nødvendige planer for gjennomføring av kontrakten(e) (herunder års- og ukeplaner)
  • Implementere gode KHMS rutiner i kontraktsområdet på oppdrag fra leder
  • Følge opp interne rapporteringskrav

Kvalifikasjoner

  • Ingeniør/teknisk utdannelse – relevant erfaring kan kompensere for formell utdanning.
  • God økonomisk forståelse
  • Evne til å sette seg raskt inn i og benytte administrative system
  • Gode norskkunnskaper, skriftlig og muntlig

Egenskaper

  • Høy arbeidsmoral
  • Nøyaktig og strukturert
  • Initiativrik og løsningsorientert
  • Positiv og bidragsytende til et godt arbeidsmiljø
  • Du må kunne identifisere deg med våre verdier: fokus, endringsvilje, helhetsansvar og ærlighet

Det tilbys

  • Konkurransedyktig lønn
  • Gode pensjon og forsikringsordninger
  • Godt arbeidsmiljø
  • Spennende arbeidsoppgaver
  • Interne karrieremuligheter

Søk her

Vis flere stillinger:

Powered by Labrador CMS