Vi søker en fremoverlent business controller

Statsbygg er en av Norges største byggherrer og eiendomsforvaltere, og gir råd til staten i bygge- og eiendomssaker. På vegne av staten leder vi noen av landets største og mest komplekse byggeprosjekter og tar vare på noen av våre aller viktigste eiendommer. Statsbygg skal tenke og handle langsiktig, og derfor har vi satt oss ambisiøse mål. Vi skal være en virksomhet som ser dagens og framtidens behov hos de som bruker bygningene våre, og vi satser spesielt på bærekraft, seriøsitet og innovasjon.

Denne artikkelen er over to år gammel.

Firma Statsbygg
Fylke Oslo
Søknadsfrist 06.11.2022

Stillinger (135)

Som business controller vil du bidra inn i arbeidet med å drifte, videreutvikle og styrke økonomi- og virksomhetsstyringen i Statsbygg. Du vil rapportere til økonomisjef, og bli del av et sterkt fagmiljø innen økonomi- og virksomhetsstyring.

Rollen vil ha stor kontaktflate på tvers av hele virksomheten, være en pådriver for kontinuerlig utvikling og være en viktig rådgiver for ledelsen. Den riktige kandidaten har høy arbeidskapasitet, god relasjonskompetanse, relevant erfaring, systemforståelse og høy motivasjon for arbeidsområdet.

Arbeidsoppgaver

  • Støtte, veilede og gjennomføre budsjett-, prognose- og rapporteringsprosesser i virksomheten
  • Sikre sammenheng mellom økonomiske prioriteringer og vedtatte strategier og planer
  • Oppfølging og kontroll av, samt løpende bistand og støtte til ulike avdelinger/tjenesteområder innen økonomiske spørsmål
  • Bistå innen kontinuerlig prosessforbedring, herunder risikostyring og internkontroll
  • Etablere og bygge opp relevante analyse- og datavisualiseringsverktøy, eksempelvis Power BI
  • Ad hoc analyse og prosjektarbeid

Endelig sammensetning av arbeidsoppgaver vil tilpasses Statsbyggs behov og kandidatens kompetanse, erfaring og bakgrunn.

Kvalifikasjoner

  • Relevant utdannelse på masternivå
  • Minimum 3 års relevant arbeidserfaring
  • Fordel med erfaring fra eller kjennskap til statlig økonomistyring og budsjettarbeid
  • Erfaring fra eller kjennskap til økonomistyring innen prosjekt-/byggherrevirksomhet, eiendomsforvaltning eller drift og vedlikehold av infrastruktur vil bli vektlagt
  • God systemforståelse, samt meget gode Excel-kunnskaper og generell god systemkompetanse, herunder BI-systemer og Microsoft 365
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk

Personlige egenskaper

  • Strategisk, analytisk, nøyaktig og helhetsorientert tilnærming
  • Løsningsorientert og evne til å omsette teori til konkrete handlinger
  • God forretningsforståelse og gjennomføringsevne
  • Initiativtaker med positiv innstilling til utfordringer
  • Gode samarbeidsegenskaper

Vi tilbyr

  • Spennende og utfordrende arbeidsoppgaver for en av Norges største og mest profesjonelle utviklere, byggherrer og eiendomsforvaltere.
  • Hyggelige kolleger og godt arbeidsmiljø, overtidsbetaling, gode pensjons- og forsikringsordninger, fleksitid og støtteordning for trening.
  • Stillingen lønnes fra 600 000 til 850 000 kroner avhengig av erfaring og kvalifikasjoner. For spesielt kvalifiserte kandidater kan høyere lønn vurderes. Fra lønnen trekkes 2 % til Statens Pensjonskasse.

Kontaktinformasjon

Omar Saleemi

økonomisjef

90625961

Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulik kompetanse, livserfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det. Aktuell tilrettelegging kan for eksempel være tekniske hjelpemidler, tilpasning av møbler eller endring av rutiner, arbeidsoppgaver og arbeidstid. Les mer om inkludering og mangfold her

Etter søknadsfristens utløp vil det bli utarbeidet offentlig søkerliste. Søkere kan bli oppført på søkerlisten selv om vedkommende har anmodet om konfidensiell behandling. Søkere vil i så fall bli varslet før offentliggjøring.

Søk stilling

Vis flere stillinger:

Powered by Labrador CMS