
Byggfaglig spesialrådgiver
OPAK skal være en offensiv og foretrukken leverandør for kunder og samarbeidspartnere, som verdsetter sterk kompetanse, integritet og leveranser med høy kvalitet. Vi skal være en arena for ansatte som motiveres av å utgjøre en forskjell, yter det lille ekstra og gjerne overgår kundens forventning! Vår lange historie på over 50 år og vår størrelse og posisjon er et resultat av tillit fra våre oppdragsgivere, høyt kvalifiserte medarbeidere og et stabilt og langsiktig eierskap. Vi tilbyr høy kompetanse og et bredt spekter av rådgivningstjenester til bygg-, anleggs- og eiendomsmarkedene. Våre kjerneytelser er prosjektledelse, byggeledelse, leietakerbistand, anskaffelser, konseptvalgutredning, usikkerhetsanalyse, byggfaglig spesialrådgivning, eiendomsrådgivning, energi- og miljørådgivning. Medarbeiderne er vår viktigste ressurs. Vår samlede kompetanse er bredt sammensatt fra ulike fag- og virksomhetsområder. Flesteparten av våre ca. 100 ansatte er utdannet sivilingeniører og ingeniører, men vi har også ansatte med bakgrunn som sivilarkitekter, mur- og tømrermestere, elektrikere og rørleggere, og sivil- og bedriftsøkonomer. OPAK er et familieeid selskap med langsiktige eiere og en sunn økonomi. OPAK omsetter for rundt 200 mill. og er ca 100 ansatte.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Firma | OPAK |
Fylke | Oslo |
Søknadsfrist | snarest |
Innehar du kompetanse innen flere byggfag? Bli en del av et dedikert fagmiljø som utfordrer og utfyller hverandre!
Avdeling byggfaglig spesialrådgivning består av dedikerte fagpersoner som samlet innehar kompetanse innen flere byggfag. OPAK søker nå etter en spesialrådgiver som ønsker å ta del i vårt etablerte fagmiljø. Stillingen byr på faglig utfordrende hverdager med spennende og varierte arbeidsoppgaver for et bredt spekter av kunder.
Aktuelle arbeidsoppgaver:
- bistå oppdragsgivere med å vurdere og utarbeide dokumentasjon for byggteknisk tilstand, herunder kontroll av utførelse og kalkulasjon av kostnader på budsjettnivå.
- bistå sameier og borettslag med prosjektadministrasjon og kontroll i forbindelse med rehabilitering av eiendom, herunder utarbeidelse av tilbudsdokumenter og kontrahering av entreprenør, kontroll av den håndverksmessige utførelsen, organisering av byggemøter, økonomioppfølging inkl. sluttoppgjør, overtakelse og oppfølging i reklamasjonsperioden.
- bistå oppdragsgivere med øvrig problemløsning innenfor byggfag.
- bistå oppdragsgivere med å utarbeide byggfaglig dokumentasjon i skade og tvistesaker.
Stillingen byr på faglig utfordrende hverdager med spennende og varierte arbeidsoppgaver for et bredt spekter av kunder. Du vil rapportere til avdelingsleder byggfaglig spesialrådgiving, men vil også ha relasjoner til øvrige deler av organisasjonen og eksterne aktører.
Utdannelse og arbeidserfaring:
Du har erfaring med aktuelle arbeidsoppgaver og har utdannelse som fagskoleingeniør, ingeniør eller sivilingeniør innen byggfag eller andre relevante fagkombinasjoner. God skriftlig og muntlig formidlingsevne på norsk er en forutsetning. For å være en person som kan være tverrfaglig dyktig bør du ha minimum 8 års erfaring.
Egenskaper:
For å lykkes i rollen må du være faglig engasjert, selvstendig og løsningsorientert. Du må ha gode kommunikasjonsevner og evne til å skape et godt samarbeid med både medarbeidere, oppdragsgivere og andre relevante aktører. Du er strukturert, initiativrik og fremstår med faglig trygghet, og du deler gjerne din erfaring og kunnskap med de rundt deg.
Vi kan tilby:
- Konkurransedyktige lønns- og arbeidsbetingelser
- Godt arbeidsmiljø, faglig utvikling og tett oppfølging
- 5 ukers ferie i tillegg til fri i påsken og romjulen
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
Kontaktperson:
Sigbjørn Simonsen
Daglig Leder - Haaland Total AS
sigbjorn.simonsen@haaland.no
+47 47354117
Vis flere stillinger: