Teknisk ansvarlig

Nye Veier er et 100 prosent statlig eid aksjeselskap under Samferdselsdepartementet, etablert i 2016 som en slank, effektiv og spesialisert byggherreorganisasjon. Oppdraget er å planlegge, bygge, drifte og vedlikeholde trafikksikre hovedveier og prioritere prosjektene ut ifra samfunnsøkonomisk lønnsomhet. Målet er å redusere reisetid, knytte sammen bo- og arbeidsregioner og redusere antall drepte og hardt skadde i trafikken. Nye Veier har 185 dyktige medarbeidere og har siden oppstarten åpnet mer enn 120 km trafikksikker vei. Porteføljen ble sist utvidet i ny Nasjonal transportplan i 2021. Porteføljeutvidelsen inkluderer også baneprosjektet Ringeriksbanen. Nye Veier satser på helhetlig planlegging og utbygging, bygging av lengre veistrekninger om gangen, tidligere involvering av entreprenør og bruk av ny teknologi, materialvalg og prosjektmetoder. Selskapet har hovedkontor i Kristiansand og lokale kontorer knyttet til utbyggingsprosjektene. For mer informasjon se; www.nyeveier.no

Firma Nye Veier
Fylke Innlandet
Sted Lillehammer
Søknadsfrist 19.03.2024

Vil ha en sentral rolle i kontraktsoppfølging for våre prosjekter?

Til utbyggingsavdelingen søker Nye Veier etter Teknisk ansvarlig.

Denne rollen vil være svært sentral i kontraktsoppfølging i pågående prosjekter i Nye Veier, og vil også være viktig i erfaringsutveksling mellom prosjekter samt utarbeiding av konkurransegrunnlag for kommende prosjekter. Stillingen rapporterer til Prosjektsjef.

Vi har hovedkontor i Kristiansand, og avdelingskontorer i Trondheim, Lillehammer, Hamar, Sandvika, Rugtvedt og Stavanger.

Arbeidssted: Lillehammer

Ansvar og hovedoppgaver

Hovedansvar for kontrakter Nye Veier har inngått med entreprenører, herunder ha fullstendig oversikt over kontrakter og kontraktsdokumenter.

Stillingen er tillagt følgende hovedoppgaver:

  • Bistå Prosjektsjef og prosjektteamet i oppfølging av kontraktene fra kontraktsignering til ferdigstillelse
  • Oppfølging av kontraktsvilkår både før og under prosjektgjennomføring
  • Sikre solid risikostyring i prosjektene
  • Delta i utarbeidelse av konkurransegrunnlag for fremtidige kontrakter

Generelle krav til rollen

Personlige egenskaper:

  • God kommersiell forståelse
  • Tydelig og klar i all muntlig og skriftlig kommunikasjon
  • Forhandlingsvant
  • Forretningsorientert med helhetsperspektiv
  • Nytenkende og resultatfokusert
  • Evne til å jobbe selvstendig, og samhandle godt med andre, både internt og eksternt

Erfaring:

  • Solid og relevant bransjeerfaring fra utbygging av samferdselsprosjekter
  • Kommersiell forståelse og erfaring med forhandling av kostnads- og tidskonsekvenser i større entrepriser både før og under prosjektgjennomføring
  • Forståelse for byggherrerollen i totalentreprise; risikobasert oppfølging og funksjonsbaserte krav

Kompetansekrav:

  • Utdannelse på minimum bachelor-nivå innenfor bygg- og anleggsfag eller andre relevante fag

Vi tilbyr

Nye Veiers verdier er: fornyer, forbedrer, forsikrer. Du vil ta del i et kunnskapsdelende og kompetent miljø med ledere og fagpersonell fra ulike bransjer og sektorer. Du vil arbeide i et selskap som gjennomfører store, spennende og samfunnsnyttige prosjekt og arbeidsoppgaver.

Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det. Aktuell tilrettelegging kan for eksempel være tekniske hjelpemidler, tilpasning av møbler eller endring av rutiner, arbeidsoppgaver og arbeidstid. Nye Veier har som policy å tilby markedsbasert lønn, innskuddspensjon, gode personalforsikringer, gode utviklingsmuligheter og fleksibel arbeidstid.

Søknadsinformasjon

Vi ønsker at du søker på stillingen med egen CV og søknadstekst. Det kan bli utført en bakgrunnssjekk i forkant av eventuell ansettelse. Alle henvendelser behandles konfidensielt inntil søknadsfristens utløp.

Nærmere opplysninger om stillingen og Nye Veier AS kan fås ved henvendelse til vår rekrutteringspartner Personalhuset, ved Henriette Iglebæk.

SØK STILLING

Kontakt:

Henriette Iglebæk
Seniorrådgiver Search & Selection
henriette.iglebaek@personalhuset.no
+47 970 97222

Vis flere stillinger:

Powered by Labrador CMS