HMS-rådgiver konsern

Ø.M. Fjeld er en ledende byggentreprenør og eiendomsutvikler på Østlandet. Selskapet ble etablert i 1948, og hovedkontoret har hele tiden ligget på Kongsvinger. Med regionskontorer og datterselskaper i en rekke byer, betjener vi både private og offentlige oppdragsgivere over hele Østlandet.

Selskapet har 620 ansatte, og entreprenørvirksomheten omfatter åtte driftsselskaper som dekker de fleste regioner på Østlandet. Med en årlig omsetning på mer enn fire milliarder kroner, er Ø.M. Fjeld den sjette største rene byggentreprenøren i Norge.

De siste fem årene har vi gjennom Ø.M. Fjeld Utvikling solgt egenutviklede boligprosjekter for rundt 1,5 milliarder. Selskapet har for tiden prosjekter under bygging og utvikling til en salgsverdi på rundt 1 milliard kroner. De kommende årene skal Ø.M. Fjeld Utvikling utvikle og selge nye boliger for anslagsvis 6-7 milliarder.

Fakta om stillingen:

Firma: Ø.M. Fjeld

Fylke: Innlandet, Akershus

Sted: Kongsvinger eller Jessheim

Søknadsfrist: 24.08.2025

Vil du bidra til trygge og effektive byggeplasser – og samtidig være med å utvikle HMS-arbeidet i et av Norges ledende entreprenørkonsern?

Ø.M. Fjeld-konsernet er en ledende byggentreprenør- og prosjektutviklingsaktør på Østlandet med hovedkontor på Kongsvinger og historie tilbake til 1948. Konsernet har nærmere 700 ansatte og entreprenørvirksomheten omfatter 8 driftsselskaper som dekker de fleste regioner på Østlandet.

Ø.M. Fjeld konsern søker nå en strukturert og løsningsorientert HMS-rådgiver som vil støtte våre prosjekter og datterselskaper med operativt og systematisk HMS-arbeid. Stillingen tilhører konsern og har kontorplass på hovedkontoret på Kongsvinger eller regionskontoret på Jessheim. Som HMS-Rådgiver rapporterer du til HMS-Leder i konsernet.

Din rolle

Som HMS-rådgiver vil du være en sentral fagperson i HMS-teamet. Du vil være en viktig støtte for prosjektledere, anleggsledere og datterselskaper i det daglige HMS-arbeidet. Rollen krever at du trives ute i prosjektene og har god systemforståelse.

Dine viktigste oppgaver:

  • Bistå i risikovurderinger, granskninger og årsaksanalyser
  • Koordinere og støtte HMS-arbeid på tvers av prosjekter og selskaper
  • Følge opp og analysere HMS-data, RUH og forbedringstiltak
  • Utføre og støtte seriøsitets- og påsepliktkontroller
  • Være brukerstøtte og superbruker på HMSREG, Cobuilder, Landax, Invo m.fl.
  • Planlegge og bidra i HMS-opplæring og oppstartsmøter
  • Utarbeide og formidle HMS-rapporter og læringsark
  • Holde deg oppdatert på gjeldende HMS-regelverk og praksis

Vi ser etter deg som:

  • Har erfaring fra HMS-arbeid, gjerne fra bygg- og anleggsbransjen, men dette er ikke et krav.
  • Har relevant utdanning eller erfaring som kompenserer for formell utdanning
  • Er strukturert, samarbeidsorientert og trygg i digitale verktøy
  • Kommuniserer godt både muntlig og skriftlig
  • Er komfortabel med å presentere HMS-status og resultater i møter

Vi tilbyr:

  • En sentral fagrolle med tydelig påvirkning på HMS-arbeidet i konsernet
  • Tett samarbeid med både konsern og prosjekter
  • Faglig utvikling og stor påvirkningskraft
  • Et godt og inkluderende arbeidsmiljø
  • Oppdaterte og funksjonelle kontorlokaler på hovedkontoret i Gaupevegen, med fasiliteter som støtter en effektiv og hyggelig arbeidshverdag.
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert privat helseforsikring

Vi ser frem til å motta din søknad og bli bedre kjent med deg.

Kontakt:

Kaja Maaø Hara, Leder for kompetanse og rekruttering

SØK STILLING

Powered by Labrador CMS