
Account Manager
Symetri ble grunnlagt i Sverige i 1989 og er i dag en ledende leverandør av teknologiske løsninger og tjenester for virksomheter innen arkitektur, bygg og anlegg, konstruksjon og produksjonsindustri. Selskapet har ca. 1 200 ansatte og kontorer i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Storbritannia, Irland, USA, Canada og Brasil. Symetri er en del av Addnode Group AB, notert på Nasdaq Stockholm, og er anerkjent som Autodesk Platinum Partner, Autodesk Authorised Training Centre og Autodesk Global Service Provider. [www.symetrigroup.com] Symetris formål er å hjelpe mennesker med å jobbe smartere og mer bærekraftig. Dette gjøres gjennom tilgang til ekspertise, ledende teknologi og tjenester som styrker kundenes konkurranseevne og effektivitet.
Vil du være med å forme fremtidens løsninger innen teknologi for byggebransjen? Symetri søker nå en engasjert og relasjonssterk Account Manager til teamet i Oslo.
Som Account Manager i Symetri vil du spille en nøkkelrolle i å etablere nye kunder samt videreutvikle disse. Kandidaten må identifisere og forstå kundens behov og adressere deres utfordringer i forhold til rådgivning og salg av skreddersydde løsninger.
Du vil primært jobbe med det norske markedet i tett dialog med kunder og salgs-/ konsulentteam, i tillegg til tett dialog med kollegaer/spesialister i andre land.
Dine viktigste ansvarsområder:
Du vil kartlegge kundebehov og gjennomføre analyser som gir grunnlag for salg av skreddersydde løsninger. Rollen innebærer å gjennomføre kundemøter og presentere og selge Symetris løsninger på en profesjonell og engasjerende måte. Du vil også jobbe med innsiktsarbeid og relasjonsbygging, blant annet gjennom LinkedIn og andre relevante kanaler, for å identifisere nye muligheter og styrke eksisterende relasjoner. I tillegg vil du følge opp leads og deltakere fra webinarer, og planlegge samt gjennomføre ulike salgsaktiviteter for å sikre fremdrift og måloppnåelse.
Du må være komfortabel med å ta kontakt med potensielle kunder gjennom kaldt salg og booking av møter. Bruk av CRM-systemet for å dokumentere og følge opp kundedialoger og salgsprosesser er en del av jobben.
Vi ser etter deg som:
- Har noen års erfaring med løsningssalg, gjerne innen SaaS eller IT
- Er komfortabel med bruk av sosiale medier i salgsarbeid
- Evner å hente ut og analysere informasjon, f.eks. fra årsrapporter
- Har høy gjennomføringsevne og trives med å jobbe strukturert og målrettet
- Behersker både norsk og engelsk godt – konsernspråket er engelsk
Vi tilbyr:
- En spennende rolle i et internasjonalt selskap med kontorer i 9 land.
- Gode utviklingsmuligheter både nasjonalt og internasjonalt.
- Konkurransedyktige betingelser.
- Et inkluderende og kompetent arbeidsmiljø med høy faglig standard.
GreatPeople bistår Symetri i denne rekrutteringsprosessen. Ved spørsmål eller interesse, ta gjerne kontakt med rekrutteringsrådgiver Fredrik Hjortdal:
fh@greatpeople.no / +47 930 36 876