Strategisk innkjøper
Isola er en av Norges ledende produsenter og leverandører av byggevarer. Vår visjon er å være førstevalget når det skal bygges fuktsikkert og energieffektivt, og gjennom sterke merkenavn leverer vi produkter og systemer til tak, vegg, gulv og grunn. Isola har produksjonssteder i Porsgrunn, Notodden, Rogne og Tsjekkia. Hovedkontoret ligger i Porsgrunn. Vi har landsdekkende distribusjon i Norge og en betydelig eksportandel i Norden og på kontinentet. Konsernet har de senere årene gjort store investeringer som sikrer videre vekst og utvikling. Isola er et privateid familieselskap med stort fokus på innovasjon og utvikling. Hos oss er det kort vei fra forslag til beslutning. Omsetningen er totalt ca. 1,6 mrd. og antall årsverk er 500. Les mer på www.isola.no
Firma | Isola |
Fylke | Telemark |
Sted | Porsgrunn |
Søknadsfrist | snarest |
Vil du bidra til å utvikle innkjøpsfunksjonen i Isola?
Innkjøpsfunksjonen i Isola er viktig for at vi skal nå våre strategiske og operative mål. Våre oppgaver spenner fra strategisk planlegging til operativ gjennomføring, alt i et dynamisk miljø som krever fleksibilitet og innovasjon.
Som Strategisk innkjøper hos oss vil du få ansvar for å sikre volum og forhandle priser for råvarer til våre fabrikker og handelsvarer. Samtidig skal du støtte våre fabrikker i investeringskjøp og prosjekter – der du vil ha ansvar for kommersielle forpliktelser mot leverandørene.
Er du er en person som trigges av å optimalisere våre innkjøps- og forsyningsprosesser, analysere forbedringsmuligheter og sette dem ut i livet, da er dette stillingen for deg!
VI TILBYR:
- Utfordrende innkjøpsoppgaver hos markedslederen i bransjen
- Gode faglige og personlige utviklingsmuligheter
- Samarbeide med nasjonale og internasjonaleleverandører
- Komplekse og tverrfaglige oppgaver/prosjekter
- Jobbe med de beste folka i bransjen, i ett inkluderende miljø med stor takhøyde.
- Konkurransedyktige betingelser
ANSVARSOPPGAVER:
- Strategisk og operativt ansvar for definerte kategorier
- Optimalisere innkjøp og forsyning for eksisterende produktet og tjenester
- Gjennomføre konkurranser/ forespørsler, evaluere, forhandle og dokumentere innkjøpsprosessen - både for rammeavtaler, og for prosjektanskaffelser
- Bidra til å utvikle og implementere strategier, prosedyrer og systemer for innkjøpsfunksjonen
- Bidra til å utvikle innkjøpsfunksjonen i samarbeid med leder og andre kollegaer
Kandidater til stillingen har trolig høyere utdanning innen økonomi, logistikk eller tekniske fag. Noen års erfaring med forhandlinger og kontraktsarbeid, gjerne i bedrift innen bygg og anlegg eller retail er ønskelig. Vår nye strategiske innkjøper må ha god kjennskap til bruk av IT som arbeidsverktøy og må beherske engelsk skriftlig og muntlig, i tillegg til norsk. Sist, men ikke minst må kandidater evne å samarbeide godt internt og eksternt.
PERSONLIGE EGENSKAPSER VI VERDSETTER:
For å lykkes i rollen bør du kunne forstå og kommunisere på en god måte, og effektivt omsette informasjon til konkrete tiltak. I tillegg tror vi følgende personlige egenskaper er viktige:
- Utadvendt, omgjengelig og involverende
- Strukturert, planmessig og nøyaktig
- Evne til å tenke strategisk så vel som operativt
- Handlekraftig med evne til å ha «mange baller i lufta»
- Ta initiativ og være endringsvillig
For ytterlige informasjon om stillingen, kontakt våre rådgivere i Search People, Bjørn Waagø tlf: 900 96 668 eller Anette Larsen tlf: 924 01 478.
Vis din interesse for stillingen ved å registrere søknad og CV så snart som mulig.
Vis flere stillinger: