Avdelingsleder

OneCo ble etablert i 2011 og er i dag en av Norges største Industrikonsern. OneCo tilbyr et bredt spekter av produkter og tjenester og er fordelt på 6 ulike forretningsområder. Vi leverer tjenester og prosjekter innen elektro, automasjon, sikkerhet, fornybar energi, telekom, mobil, teknisk og kritisk infrastruktur. I konsernet er vi i dag nær 2800 engasjerte medarbeidere som omsetter for 4,5 milliarder årlig, fordelt på Norge og Sverige. Forretningsområde Elektro har ca. 850 medarbeidere lokalisert over hele Norge, og omsetter for nærmere 1,5 milliarder årlig. Vi leverer komplette elektroløsninger til bygg og anleggsbransjen. Vi har erfaring fra utførelse av elektroinstallasjoner på store komplekse byggeprosjekter. I tett samarbeid med kunde tilbyr vi innovative løsninger tilpasset hver enkelt kunde, og kan prosjektere og utføre komplette installasjoner om dette ønskes. OneCo vil også kunne levere byggeprosjekter som en totalentreprise der alle fagområder er inkludert.

Firma OneCo Elektro
Fylke Rogaland
Sted Forus
Søknadsfrist 28.04.2024

Til å lede vår prosjektavdeling i Stavanger søker vi avdelingsleder.

Som avdelingsleder i OneCo har du det overordnede ansvaret for å organisere, utvikle og ivareta den daglige driften i avdelingen, samt være en motivator for avdelingens ansatte. Kandidaten vi ser etter har solid ledererfaring – herunder prosjektledererfaring, samt god fagkompetanse innen elektrofaget.

Stillingen rapporterer til regionsdirektør.

Arbeidsoppgaver:

  • Lede og utvikle avdelingen i henhold til mål og strategier
  • Sikre måloppnåelse for pågående og nye prosjekter i regionen
  • Inspirere, motivere og utvikle medarbeidere innen ansvarsområdet
  • Bidra til å opprettholde en god samarbeidskultur med fokus på HMS og kvalitet
  • Identifisere muligheter i det lokale markedet og posisjonere selskapet i forhold til disse
  • Delta i salgs- og anbudsprosesser, herunder kalkulasjon og utarbeidelse av tilbud
  • Gjennomføre egne prosjekter ved behov

Kvalifikasjoner/egenskaper:

  • Minimum 5 års relevant ledererfaring med personal- og resultatansvar
  • Praktisk prosjektledererfaring
  • Solid og relevant nettverk i regionen
  • Fortrinnsvis ingeniørbakgrunn eller teknisk fagskole
  • Ønskelig med installatørkompetanse, men dette er ikke et krav
  • God IT kompetanse og god systemforståelse
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
  • Førerkort klasse B, ønskelig med klasse BE
  • God økonomisk forståelse

For å lykkes og trives i rollen må du være forretningsorientert og ha høy gjennomføringsevne. Du må evne å løfte blikket og se helheten, samtidig som du må ha kontroll på detaljene. Det er viktig med gode formidlingsegenskaper, og at du har en grunnleggende positiv og løsningsorientert innstilling, er ansvarsbevisst og forstår viktigheten av kvalitet i leveransene. Gode samarbeidsegenskaper vektlegges tungt, samtidig som du evner å jobbe selvstendig og strukturert.

Våre ledere skal være forbilder og særlig høyt setter vi HMS fokus, samt at du kan identifisere deg med våre verdier: Langsiktighet – Lidenskap – Raushet.

Henvendelser vedrørende rollen kan rettes til Prime ved Tron Gjedrem, tlf. 951 94 010, eller Victoria Giller, tlf 974 96 962.

Alle henvendelser til Prime behandles konfidensielt – om ønskelig også overfor oppdragsgiver.

Søk stilling

Vis flere stillinger:

Powered by Labrador CMS