Innkjøpsleder region Nord

Mesta er ledende i Norge innen drift og vedlikehold av infrastruktur. Siden 2003 har Mesta etablert seg som et selvstendig selskap med over 1400 ansatte, og virksomhet i hele landet. Mesta har i dag over 50 prosent av markedsandelen innen drift og vedlikehold av vei - og er en vital del av norsk samferdsel.

Denne artikkelen er over fem år gammel

Firma Mesta
Fylke Nordland
Sted Bodø
Søknadsfrist 05.05.2016

Stillinger (135)

Vi ser etter deg som vil jobbe med kontraktsinngåelse, -implementering og -oppfølging for anleggsprosjekter og driftskontrakter. Innkjøpsleder skal være en faglig støtte og ressurs innen fagfeltet innkjøp, forhandling og logistikk. Kontorsted i Bodø eller Tromsø. Reisevirksomhet i regionen må påregnes.

Kontaktpersoner for stillingen: Innkjøpssjef Kjell Viggo Løvhaug, 952 59 737.

Søknadsfrist: 5. mai 2016

Mesta AS er opptatt av mangfold og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uavhengig av kjønn, nasjonalitet eller etnisk bakgrunn.

ARBEIDSOPPGAVER

  • Være en innkjøp- og logistikkfaglig ressurs for anleggsprosjekter og driftskontrakter i region Nord.
  • Gjennomføre forhandlinger og inngå avtaler ihht. gjeldende fullmaktsmatrise
  • Bistå med å veilede, tilrettelegge, kvalitetssikre anskaffelser og leveranser
  • Bidra i kalkulasjonsprosessen ved større prosjekter og driftskontrakter
  • Gjennomføre større anskaffelser i tett samarbeid med behovsinnehaver/linjeansvarlig
  • Følge opp leveransekvalitet og leverandørinformasjon, samt kommunisere avvik til leverandører
  • Etablere nødvendig kontakt og rutiner for effektiv informasjonsutveksling mot region/distrikt/driftslag
  • Oppdatere og vedlikeholde avtaler samt distribuere informasjon om eksisterende og nye avtaler til brukerne i Mesta
  • Gjennomføre opplæring av driftsorganisasjonen i innkjøpsrutiner

KVALIFIKASJONER

  • Teknisk og/eller økonomisk/ juridisk utdannelse. Videreutdannelse innen logistikk og innkjøp er ønskelig
  • Kontrakts forståelse og forhandlingserfaring
  • Fortrinnsvis erfaring fra bygg- og anleggssektoren
  • Gode norskkunnskaper, skriftlig og muntlig

PERSONLIGE EGENSKAPER

  • Analytisk og initiativrik
  • Evnen til å samarbeide godt på alle nivåer i selskapet
  • Være en pådriver i utviklingen innenfor sitt fagområde
  • Evne til å arbeide selvstendig og målrettet
  • Gode kommunikasjons-/presentasjonsegenskaper
  • Kremmerånd

VI TILBYR

  • God personalforsikring, helseforsikring, og pensjonsordning
  • Konkurransedyktige lønn og bonusordning
  • En faglig utfordrende og variert stilling i et godt arbeidsmiljø

Søk på jobben her

Vis flere stillinger:

Powered by Labrador CMS