Fagansvarlig for kontorlederne i vår Anleggsvirksomhet

Veidekke er en av Skandinavias største entreprenører. Selskapet utfører alle typer bygg- og anleggsoppdrag, vedlikeholder veier og produserer asfalt, pukk og grus. Involvering og lokalkunnskap kjennetegner virksomheten. Omsetningen er om lag 37 milliarder kroner, og halvparten av de 8 200 medarbeiderne eier aksjer i selskapet. Veidekke er notert på Oslo Børs og har siden starten i 1936 alltid gått med overskudd. Stillingen inngår i Veidekke Infrastruktur, som driver landsdekkende anleggsvirksomhet med prosjekter innenfor vei, bane, kraftanlegg, industrianlegg og flyplasser for private og offentlige kunder. Selskapet er Norges største asfaltentreprenør og nest største produsent av pukk og grus. I tillegg har selskapet betydelig aktivitet innenfor drift og vedlikehold av det offentlige veinettet i hele landet. Årlig omsetning er på NOK 9,2 milliarder (2019), og virksomheten har ca. 2 300 ansatte, hvorav 1 500 fagarbeidere og 800 funksjonærer.

Denne artikkelen er over fire år gammel.

Firma Veidekke Infrastruktur
Fylke Oslo, Hele landet
Sted Oslo / hele landet
Søknadsfrist 10.01.2021

Stillinger (135)

Vi har nå behov for en dyktig administrativ ressurs som både vil få fagansvar for våre kontorressurser, men som også skal være operativ i rollen. En kontorleder på vårt prosjekt har ansvarsfulle oppgaver knyttet til administrasjon på våre prosjekter, men vel så viktig er det å ha evnen til å fungere som «limet» gjennom å ha en høy grad av service innstilling.

Arbeidsoppgaver

Som fagansvarlig vil du være ansvarlig for ivaretakelse og utvikling av våre om lag 10 kontormedarbeidere som sitter ute på våre anleggsprosjekter som er lokalisert over hele landet. Dette innebærer blant annet å ha ansvar for:

  • Delegert personalansvar for kontormedarbeidere i forretningsområdet, og ha ansvar for langsiktig kompetanse- og medarbeiderutvikling.
  • Være en aktiv støttespiller når det gjelder lovverk/ policies, nyansettelser, introduksjonsprogram, medarbeidersamtaler, sykefraværsoppfølging m.m.
  • Bemanningsstyring av våre kontormedarbeidere som jobber ute i våre prosjekter, og gi veiledning og faglig støtte i deres utøvelse av arbeidet.
  • Ha ansvar for fagnettverket som innebærer å gjennomføre nettverksmøter, samlinger og prosjektbesøk.

Arbeidsoppgavene til våre kontorledere er knyttet til økonomi, sikkerhet, mennesker og organisasjon. Herunder vil noen av de konkrete arbeidsoppgavene kunne være:

  • Godkjenning av timer for utbetaling til lønn
  • Dialog og veiledning knyttet til avtaleverk, arbeidsklær og reiser
  • Bestilling av reiser
  • Fakturaattestasjon og fakturering
  • Drift av boligrigg
  • Tilrettelegging for gode og hyggelige lunsjer for medarbeiderne i prosjektet
  • Tilrettelegging for godt arbeidsmiljø ved blant annet å påse at medarbeiderne har det de trenger av utstyr og rekvisita

Vi søker deg som har

  • Flere års arbeidserfaring hvor du har opparbeidet deg god kjennskap til ansvarsfeltet for stillingen
  • Erfaring knyttet til administrasjon og personalledelse tillegges stor vekt
  • God teknologisk og digital kunnskap og forståelse – gjerne innenfor systemer som Ditio, Tempus, Excel, VAP, Eyeshare, HMSReg og Pims.
  • Erfaring med økonomioppfølging og rapportering
  • Kompetanse og erfaringer innenfor ulike arbeidstidsordninger
  • God kjennskap til arbeidsmiljøloven og avtaleverk

Profil

Som limet og maskinsmøreren i organisasjonen er det viktig at du er oppriktig interessert i at teamet ditt skal lykkes gjennom ditt arbeid, for å støtte og sørge for at det grunnleggende er på plass. Du må like å hjelpe andre og ha vilje til å rekke ut en hånd før du blir bedt om det. Du må like både å jobbe sammen med andre samtidig som du kan finne energi i å jobbe selvstendig. Det er viktig at du er tydelig og står støtt og har lyst til å legge faglig integritet og stolthet i det arbeidet du gjør. Humøret må være godt og viljen til å lykkes i arbeidet ditt må være stor.

Vi tilbyr

Om du blir en del av vårt team får du en selvstendig og ansvarsfull jobb blant dyktige kollegaer i et involverende team. Du blir en del av en bedrift som er uformell i sin omgangstone og har et positivt arbeidsmiljø. Du vil være en del av et arbeidsmiljø som er løsningsorientert, kompetent og preget av engasjement og vilje. Glimt i øyet og god humor på arbeidsplassen er viktig for oss.

Vi har konkurransedyktige betingelser og velferdsgoder som gode pensjons- og forsikringsordninger, firmahytter og egen bedriftshelsetjeneste. Vi har gode kurs og utviklingsprogram, og tilbyr også mulighet for medeierskap i selskapet gjennom vårt aksjeprogram. I dag eier omtrent halvparten av ansatte i Veidekke nær 15% av aksjene i selskapet - dette gir en unik og samlende bedriftskultur.

Vi gleder oss til å høre mer om deg og fortelle deg om vår arbeidsplass.

Stillingen krever at man er fleksibel ift. arbeidssted da vi er en mobil anleggsvirksomhet med prosjekter lokalisert over hele landet. I opplæringsperioden vil arbeidssted være ved vårt hovedkontor på Skøyen i Oslo.

Kontaktperson:

Håkon Saltveit

995 75 148

Søk stilling

Vis flere stillinger:

Powered by Labrador CMS