Salgssjef
Würth MODYF en del av den verdensomspennende Würth-gruppen med over 87 000 ansatte. I 2019 kunne vi stolt lansere Würth MODYF merkevaren i Norge. Würth MODYF er etablert med egne selskap i 7 land i Europa og leverer til over 30 land i hele verden. Fra Norge leder vi den nordiske satsningen av merkevaren – ved å selge direkte til sluttkunder, eller via vår samarbeidspartner Würth.
Vår hverdag er preget av både tett internasjonalt samarbeid, men også nærhet til kundene våre gjennom over 60 år. Vi er et selskap med solide røtter og høye vekstambisjoner!
Würth MODYF AS har 26 ansatte og holder til i nyere lokaler på Hagan i Nittedal.
Würth MODYF søker Salgssjef
Würth MODYF er et internasjonalt varemerke i vekst. Vårt hovedområde er utvikling og salg av arbeidsklær og vernesko. Våre viktigste verdier er åpenhet, kvalitet og bærekraft – noe som reflekteres i våre produkter og vår kultur. Vi jobber med bedriftskunder, men selger også via nettbutikk til privatkunder. Hos Würth MODYF i Norge fokuserer vi hovedsakelig på det norske markedet, men jobber også med salg via Würth i bl.a. Norge, Finland, Sverige, Danmark og Island. Resten av Europa (og verden) er betjent via våre kontorer i seks andre land.
Vi er på utkikk etter noen som kan komme raskt inn i rollen, og oppfordrer derfor til å søke så snart som mulig. Vi forstår at søkere kan ha andre forpliktelser i en periode fremover og oppmuntrer interesserte kandidater til å sende en søknad uavhengig av mulig oppstartsdato.
Arbeidsoppgaver og ansvarsområder:
- Lede. veilede og motivere salgsteamet for å nå individuelle og team mål
- Overordnet ansvar for salg til våre Würth søsterselskaper i nordiske land (Norge, Finland, Sverige, Danmark, Island og Estland)
- Delta i utvikling av nye produkter/kundekolleksjoner sammen med ICO selskaper
- Overordnet ansvar for salg til eksterne kunder
- Utvikle og implementere salgsstrategier for å øke markedsandeler og definere KPI'er for å følge opp fremdrift og måloppnåelse
- Jobbe tett med markedsføring, produktutvikling og andre avdelinger for å sikre en helhetlig tilnærming til salg og kundetilfredshet
- Bidra med forecast for å tilpasse innkjøp og lagerbeholdning til det reelle behovet i salgskanalene/markedet
- Overordnet ansvar for vår butikk i Hagan
Bakgrunn og kompetanse:
- Relevant erfaring med ledelse av salgsteam
- Erfaring med Key Account-arbeid og forhandlinger på høyt nivå
- Forretningsforståelse med sterke kommunikasjons og forhandlingsevner
- Behersker både norsk og engelsk, muntlig og skriftlig
- Gode ferdigheter innen data og analyse
Personlige egenskaper:
- Sterke lederegenskaper
- Fokus på kundetilfredshet og resultater
- Gode samarbeidsevner og mellommenneskelige ferdigheter
- Evne til å etablere tillit både internt og eksternt
- Strategisk og målrettet tenkning
- Strukturert og analytisk
- Proaktiv og løsningsorientert
Vi kan tilby:
- Gode utviklingsmuligheter i et hyggelig og uformelt arbeidsmiljø
- Varierte og utfordrende arbeidsoppgaver i et spennende selskap i vekst
- Selvstendig rolle med mulighet til å påvirke
- Konkurransedyktige betingelser
- Firmabil/Bil-ordning
- Kontor på Hagan i Nittedal
- Stillingen rapporterer til administrerende direktør
Kontaktperson:
Tor-Ivar Pettersen
Partner i Bright Performance
Mobil: 48 06 70 10