Leder logistikk og prissikring bitumen

Veidekke er en av Skandinavias største entreprenører. Selskapet utfører alle typer bygg- og anleggsoppdrag, vedlikeholder veier og produserer asfalt, pukk og grus. Involvering og lokalkunnskap kjennetegner virksomheten. Omsetningen er om lag NOK 43 milliarder, og halvparten av de 8 000 medarbeiderne eier aksjer i selskapet. Veidekke er notert på Oslo Børs og har siden starten i 1936 alltid gått med overskudd. Stillingen inngår i Veidekke Infrastruktur, som driver landsdekkende anleggsvirksomhet med prosjekter innenfor vei, bane, kraftanlegg, industrianlegg og flyplasser for private og offentlige kunder. Selskapet er Norges største asfaltentreprenør og nest største produsent av pukk og grus. I tillegg har selskapet betydelig aktivitet innen drift og vedlikehold av det offentlige veinettet i hele landet. Årlig omsetning er på NOK 9,3 milliarder (2023), og virksomheten har ca. 2 200 ansatte, hvorav 1 400 fagarbeidere og 800 funksjonærer.

Firma Veidekke Infrastruktur
Fylke Akershus, Oslo
Sted Oslo, evt etter avtale Sør-Østlandet
Søknadsfrist 15.06.2024

Er du vår nye leder for logistikk og prissikring av bitumen?

Vi søker en operativ og relasjonssterk leder i vår avdeling for bitumen.

Vi er landets største produsent og utlegger av asfalt, og leverer asfalt til privatpersoner, entreprenører, stat og kommune, stort sett i hele Norge. Bitumenavdelingen håndterer innkjøp, logistikk, prissikring, produksjon og innforsyning til våre depoter og fabrikker i hele Norge.

Vi søker etter en erfaren leder som vil ha ansvar for forsyningskjeden, prissikring og samarbeide tett med øvrige kollegaer i forretningsområdet. Den ideelle kandidaten har en dyp forståelse og erfaring med markedsarbeid, leveranseprosesser og evne til å optimalisere forsyningskjeden for å møte våre behov og sikre kostnadseffektivitet.

Høres dette interessant ut så kan vi tilby en stilling med mange utfordringer og store påvirkningsmuligheter.

Stillingen rapporterer til Regionleder Bitumen og Asfaltfresing.

Ansvarsområder

  • Etablere og følge opp prissikringsmekanismer
  • Planlegge og koordinere bitumenleveranser til våre depoter i hele Norge.
  • Aktiv deltager i innkjøpsprosesser
  • Overvåke lagerbeholdning og sikre tilstrekkelig tilgjengelighet av bitumenprodukter.
  • Identifisere muligheter for kostnadseffektivitet og optimalisering av forsyningskjeden.
  • Samarbeide tett med leverandører og transportpartnere for å sikre pålitelig og effektiv levering.
  • Forbedringer og utvikling i det grønne skiftet

Kvalifikasjoner

  • Bachelorgrad ingeniør eller teknisk fagskole.
  • Gode engelskkunnskaper, både skriftlig og muntlig, er nødvendig.
  • Erfaring og god kunnskap rundt forhandlinger, innkjøp samt krevende logistikkutfordringer
  • Sterk kommersiell teft
  • Stor forståelse og interesse for hvor vi skaper våre verdier – i det operative
  • Sterke problemløsningsevner.
  • God forståelse for regelverk og kontrakt
  • Fremragende kommunikasjons- og lederegenskaper.
  • Evne til å trives i et hektisk miljø, samt håndtere flere oppgaver samtidig.
  • Erfaring fra oljebransjen er en stor fordel

Vi tilbyr

Gode pensjons- og forsikringsordninger, og en utfordrende stilling i et solid og spennende konsern med mange muligheter for kompetanseutvikling gjennom arbeidsoppgaver og kurs.

Gjennom vår ordning for aksjekjøp får du anledningen til å eie aksjer i egen bedrift sammen med dine kollegaer. I dag eier omtrent halvparten av ansatte i Veidekke ca. 16 % av aksjene i selskapet, noe som er ganske unikt for store selskaper i Norge.

Kontorsted: Veidekke lokasjon Sør-Østlandet etter avtale.

Kontakt

Vegard Hestdalen

971 43 241

Søk stilling

Vis flere stillinger:

Powered by Labrador CMS