Regionsjef Bergen

Contiga AS er en ledende leverandør av komplette bæresystemer i Norge, med prefabrikkerte produkter i stål og betong. Navnet vårt, Contiga, kommer fra det latinske ordet “contignare”, som betyr “å bygge med bjelker”. Gjennom prosjektutvikling, konstruksjonstjenester, produksjon, montasje og prosjektledelse leverer vi hele verdikjeden i ett selskap. Contiga er opptatt av bærekraft og miljø med fokus på å redusere CO2 fotavtrykk gjennom blant annet lavere sementforbruk og fossilfri oppvarming. Vi har som målsetning å være best i bransjen og vet at en avgjørende faktor for å få dette til er menneskene som jobber i Contiga. Vi er per i dag ca. 500 medarbeidere fordelt på 11 faste lokaliteter/produksjonsanlegg samt en rekke byggeplasser. Contiga er en del av det verdensomspennende konsernet HeidelbergCement, som har ca. 53 000 ansatte i mer enn 50 land.

Denne artikkelen er over tre år gammel.

Firma Contiga
Fylke Vestland
Sted Bergen (sentrum eller Askøy)
Søknadsfrist 17.10.2021

Stillinger (135)

Vil du ha ansvaret for å posisjonere en ledende leverandør av morgendagens byggverk i Bergen?

Contiga er en Norges ledende leverandør av komplette bæresystemer, og skal nå etablere seg ytterligere på Vestlandet. I den sammenheng er vi på utkikk etter en ny Regionsjef for Bergen. Ny leder skal ha ansvaret for å bygge opp regionen, og sørge for at Contiga posisjonerer seg som markedsleder også i Bergen. Gjennom strategi og forbedringsarbeid skal ny leder være en pådriver for å endre kulturen i markedet til å foretrekke industrialisert bygging.

Vi ser etter deg som er kommeriselt anlagt med et sterkt nettverk innen bransjen. Med relevant kompetanse og gode lederegenskaper skal du styrke Contigas posisjon i regionen. Som leder er du positiv og fremoverlent, med stort fokus på kundevennlighet. Du opptrer samlende, og er opptatt av å legge til rette for, engasjere og motivere dine ansatte. Videre vil Regionsjef Bergen ha hovedansvaret for salg, prosjektgjennomføring og montasje.

Regionsjef Bergen vil være en sentral del av virksomhetens ledelse som medlem av ledergruppen, og rapportere til administrerende direktør.

Ansvarsområder

  • Skape lønnsom vekst og bygge posisjon
  • Ansvar for strategi og forbedringsarbeid
  • Hovedansvar for salg, prosjektgjennomføring og montasje
  • Styring, samordning/koordinering og gjennomføring av alle prosjekter i regionen, herunder prosjektledelse av de enkelte prosjekter iht. styringssystemet
  • Ansvar for- og sikre høyt fokus på kvalitet og HMS i regionen
  • Totalansvar for budsjett, økonomi og personal i regionen

Kvalifikasjoner

  • Høyere utdanning, fortrinnsvis innen logistikk, byggfag eller økonomi/administrasjon/ledelse
  • Erfaring med prosjektledelse
  • Sterk faglig kompetanse
  • God markeds- og forretningsforståelse
  • Kjennskap til relevante standarder, lover og regler
  • Gode skriftlige og muntlige evner

Personlige egenskaper

  • Relasjonsorientert og evner å bygge opp gode interne og eksterne nettverk
  • Har en kundeorientert tilnærming
  • Evne til å lede, motivere og dyktiggjøre andre
  • Forretningsorientert med evne til å identifisere og utnytte kommersielle muligheter
  • Sterk forståelse for kostnads- og inntektsdrivere, og evnen til å skape resultater

Vi tilbyr

  • En ledende stilling med varierte arbeidsoppgaver og gode påvirkningsmuligheter
  • Et forretningsområde i kontinuerlig utvikling
  • En ekspansiv bedrift kjennetegnet av et sterkt merkevarenavn
  • Konkurransedyktige betingelser og utviklingsmuligheter
  • Et stimulerende og sosialt arbeidsmiljø bestående av sterkt engasjerte, kompetente og motiverte medarbeidere
  • Del av det verdensomspennende konsernet HeidelbergCement

For mer informasjon om stillingen, ta gjerne kontakt med en av våre rådgivere i Assessit. Alle henvendelser behandles konfidensielt.

Kontakt:

Øistein Magnussen, Partner

oma@assessit.no

+47 90106060

Benedikte Mæland, Konsulent

benedikte.maland@assessit.no

+47 47331809

Søk stilling

Vis flere stillinger:

Powered by Labrador CMS