Digital prosjektutvikler
Bli en nøkkelperson i vår digitale utvikling!
Sweco satser tungt på digitalisering i alle sine prosjekter med kunde, og i alle ledd internt i organisasjonen. I prosjektene våre ser vi et stort potensial for implementering av effektiviserende og verdiskapende digitale løsninger. I Sweco jobbes det daglig, både strategisk og strukturelt, med utvikling av organisasjonen og våre prosjekter. Vi ønsker å benytte de beste og mest effektive verktøyene for god digital samhandling.
I vår nyopprettede gruppe «BIM og digitale prosjekttjenester», under avdeling for Prosjektadministrasjon, leter vi nå etter en som kan identifisere og iverksette utviklingsinitiativer i prosjekter. Gruppen «BIM og digitale prosjekttjenester» har ansvar for, og utvikler, fagområdet Digitale prosjekttjenester, som omfatter blant annet digital samhandling og kommunikasjon, automatisering, 3D-skanning, BIM-rådgivning, datadrevne prosesser, fremtidens ledelse og styring, samt utvikling av nye forretningsmodeller og tjenester.
Sweco har en strukturert innovasjonsprosess kalt SwecoLAB, hvor alle medarbeidere har mulighet til å bidra til den digitale utviklingen ved å registrere utviklingsinitiativer. For at vi skal lykkes med utviklingen både internt og for våre kunder, er det essensielt at nyutviklede verktøy og gode ideer blir implementert i prosjekter og fulgt opp. Her trenger vi deg!
I disse prosjektene vil du:
- Ha ansvar for oppfølging av utviklingsinitiativer gjennom prosjektforløpet
- Ha tett dialog med DigiTeam, som jobber sentralt i Sweco med utviklingsarbeid (blant annet SwecoLAB)
- Ha et tett samarbeid med prosjektledelsen
- Bidra til effektivisering av prosjekteringsprosessen og prosjektgjennomføringen
- Bidra til å utnytte potensialet i grensesnittene mellom teknologi og styring av prosjekt
- Etablere digitaliseringsstrategi og gjennomføringsplaner for prosjekter
- Plukke ferdigutviklede initiativer fra SwecoLAB og pilotere disse i prosjekter
I tillegg vil du få oppgaver som:
- Arbeide med strategisk viktige tilbud for Sweco
- Bidra i utarbeidelse av digitaliseringsstrategi for prosjekter og i tilbud
- Utvikle Swecos prosesser og rutiner i samarbeid med vårt fagnettverk BIM og digital prosjektgjennomføring
- BIM-rådgivning i prosjekter
Du vil bli ansatt i Region Bergen, et av landets største rådgivermiljøer, med lang erfaring fra store bygg- og samferdselsprosjekter. Herfra ledes blant annet utbyggingen av den nye flyplassen i Mo i Rana, et prosjekt med høy grad av digitalisering og bruk av teknologi. Du vil bli ansatt i en gruppe bestående av BIM-strateger, arkitekt, samt rådgivere innen 3D-skanning, og vi lover deg alle muligheter til å utvikle din digitaliserings- og ledelseskompetanse.
Vi ønsker personer med følgende kvalifikasjoner:
- Du har relevant utdannelse (M.Sc./B.Sc./Siv.ing./Ing.) og erfaring fra gjennomføring av digitale prosjekter
- Du har god forståelse for prosjektgjennomføring og dynamikk i større prosjekter
- Du har hatt ansvar for gjennomføringsplaner, BIM-strategi og dataflyt i større, tverrfaglige prosjekter
- Du er selvstendig og evner å motivere dine kolleger
- Du har gode skriftlige og muntlige norskkunnskaper
Vi søker deg som liker å jobbe med mennesker og i tverrfaglige team. Du viser initiativ, er god til å samarbeide og er tilpasningsdyktig og lærevillig. Du deler kunnskap, og er en god støttespiller for mindre erfarne kolleger. Du analyserer og vurderer informasjon grundig og setter høye standarder for arbeidet ditt.
Kontaktperson
Kine Abbott Solberg