Nye Veier AS søker Leder innkjøp til Hovedkontoret i Kristiansand
Nye Veier AS har vært operativt siden 1. januar 2016. Selskapet eies av Samferdselsdepartementet og er lokalisert med hovedkontor i Kristiansand og fire utbyggingsområder. Prosjektporteføljen består av tolv veistrekninger med en investeringsramme på 150 mrd. kroner. Nye Veier AS er en slank og effektiv prosjekt- og byggherreorganisasjon som skal sikre helhetlig og kostnadseffektiv utbygging og drift av trafikksikre hovedveier. Ledere og medarbeidere i selskapet skal være gode rollemodeller og ha utfyllende kompetanse. Vi vektlegger egenskaper som nytenkning, høy integritet og en offensiv holdning inn mot prosjektutvikling og gjennomføring.
Denne artikkelen er over fem år gammel
Firma | Experis for Nye Veier |
Fylke | Vest-Agder |
Sted | Kristiansand |
Søknadsfrist | 09.09.2018 |
Nye Veier AS søker Leder innkjøp til Hovedkontoret i Kristiansand.
Stillingen rapporterer til direktør kontrakt og anskaffelser. Den vil ha relasjoner til øvrige deler av organisasjonen, også eksternt, inkludert leverandører
innen relevante områder.
Ansvar og hovedoppgaver
- Ledelse av enheten innkjøp i NYE VEIER AS
- Personalledelse for innkjøpere i kontrakt og anskaffelse
- Bidra til faglig utvikling av enheten, med fokus på å fornye, forbedre og forsikre selskapets anskaffelsesprosesser
- Ansvarlig for å gjennomføre nødvendige konkurranser ihht selskapets maler og gitte krav til kvalifisering og tildelingskriterier
- Sikre at vi har tilfang av kvalifisere leverandører
- Påse at vi innhenter tilbud som sikrer en god konkurranse
- Sammen med evalueringsteamet gjennomføre evaluering av innkomne tilbud og eventuelle forhandlinger med aktuelle tilbydere
- Bistå i innstilling på valg av leverandør(er) og sikre at avtale med valgt leverandør blir inngått
- Sikre at inngått kontrakt overføres til oppfølging og kontroll
- Bidra til å sikre at leveranser til prosjektene skjer ihht riktig tid og kostnad
- Sikre at gjennomføringen gjøres ihht selskapets til enhver tid vedtatte styringssystem
Utdannelse:
- Høyere relevant utdannelse, Bachelor eller Masternivå.
Arbeidserfaring/kompetanse:
- Erfaring fra arbeid med konkurranser i store prosjekter
- Det er ønskelig med erfaring og kompetanse fra Lov om offentlige anskaffelser, men er ikke en forutsetning
- Erfaring fra forhandlinger, evaluering og kontraktsinngåelse
- Ledererfaring
- Det er ønskelig med erfaring fra ledelse av anskaffelsesteam
Personlige egenskaper:
- Må ha plettfri vandel og høy integritet
- God kommersiell forståelse
- Tydelig og klar i all muntlig og skriftlig kommunikasjon
- Forhandlingsvant
- Forretningsorientert med helhetsperspektiv
- Nytenkende og resultatfokusert
- Lagspiller – opptatt av selskapets samlede resultater
- Kunne jobbe selvstendig for å sikre fremdrift i anskaffelsesprosessen
- Må i tillegg til norsk beherske engelsk skriftlig og muntlig
- Åpen, ærlig og høy integritet
Søknadsinformasjon:
Registrer din CV og søk på stillingen på www.experis.no
Frist: Snarest og innen 9 september 2018.
Arbeidssted: Hovedkontor, Kristiansand
Tiltredelse: Etter avtale.
Kontraktsform: Fast ansettelse.
For ytterligere spørsmål om stillingen eller prosessen, kontakt Experis AS ved;
Senior rådgiver Steinar Instefjord, mobil: 948 57 202 / e-post: steinar.instefjord@no.experis.com
Klikk her for å komme til vår hjemmeside hvor du kan registrere din CV og søke stillingen.
Vis flere stillinger:
- Alle
- Søk etter Experis for Nye Veier,Kristiansand
- Fylke Vest-Agder