
Prosjektleder, Tromsø
Mesta bygger, vedlikeholder og utvikler norsk infrastruktur på oppdrag fra offentlige og private kunder. Vi er Norges ledende aktør innen drift og vedlikehold av vei og veielektro, med et viktig samfunnsoppdrag: Vi får folk fram. Mesta eier RIAS (Rail Infrastructure AS) som er en landsdekkende entreprenør for installasjon og vedlikehold innen jernbanetekniske fag. Mesta har over 1700 ansatte som hver dag jobber for å sikre trygg og åpen infrastruktur i hele landet. Selskapet omsetter for nærmere 6 milliarder kroner årlig.
Mesta er Norges ledende selskap innen drift og vedlikehold av vei og bane. Mesta bygger, vedlikeholder og utvikler norsk infrastruktur på oppdrag fra offentlige og private kunder. Vi er Norges ledende aktør innen drift og vedlikehold av vei og veielektro, med et viktig samfunnsoppdrag: Vi får folk fram.
Vi søker en ny kollega til vårt forretningsområde Drift og vedlikehold. Du vil tilhøre vår avdeling i Tromsø. Oppmøtested vil være på rigg tilknyttet Tromsø.
Tjenestene vi tilbyr i drift og vedlikehold spenner fra feiing av gater, kantklipp og grøfting på våren og sommeren, til brøyting, strøing og salting på vinteren. Mesta sin største kunde er Statens vegvesen, men vi leverer også våre tjenester til kommuner, fylkeskommuner, havner, private kunder og flyplasser. Vi har driftskontrakter i hele landet.
Hvorfor søke jobb i Mesta?
Du vil spille en viktig rolle i å opprettholde samfunnskritisk infrastruktur. Mesta verdsetter mangfold og ønsker å skape en inkluderende arbeidsplass. Hos oss får du muligheten til å utvikle deg i et selskap med høye ambisjoner for fremtiden. Vi streber etter å være ledende innen mangfold, digitalisering og bærekraft. Samarbeid og et godt arbeidsmiljø er avgjørende for å finne nye løsninger sammen.
Derfor er slagordet vårt: Mesta får folk fram.
Om stillingen
Som prosjektleder vil du lede og utvikle avdelingen i gjennomføringsperioden til prosjektet. Du har ansvar for den daglige driften, inkludert personalansvar (for ca.15 ansatte). I samarbeid med teamet vil du sørge for at prosjektenes økonomiske målsetninger oppnås, samt at kontraktsmessige forpliktelser overfor byggherre og underentreprenører ivaretas. Du vil i tillegg blant annet jobbe med:
- Planlegge produksjonen og ledelse av arbeidsoppgaver i driftskontraktene og øvrige prosjekter
- Følge opp og rapportere på HMS, kontrakt og økonomi
- Ansvar for innkjøp og kontrahering av underentreprenører i samarbeid med innkjøp
- Ansvarlig ovenfor byggherre og utarbeide teknisk dokumentasjon
Arbeidet foregår primært på dagtid, men tilgjengelighet er nødvendig når arbeid eller værhendelser inntreffer og krever det. Reisevirksomhet innenfor kontraktens området må påregnes samt i ifm. samlinger, kurs, opplæring og møtevirksomhet. Det er krav til bosettelse i kontraktsområdet.
Hvem er du?
Vi ser etter deg som er en relasjonsbygger med god gjennomføringsevne og høy arbeidskapasitet. Du er beslutningsdyktig og tydelig – evner å ta ansvar og søker løsninger i en utfordrende hverdag. Du trives med selvstendig arbeid så vel som i samarbeid med andre.
Kjenner du deg igjen i Mesta sine verdier; fokus, ærlighet, helhetsansvar og endringsvilje ser vi frem til å høre fra deg.
Kompetansekrav
Det er ønskelig med erfaring fra veidrift eller anlegg – du forstår bransjen og vet hva som kreves for å levere gode resultater. God forståelse for kontraktsstyring er vesentlig for å lykkes i rollen. I tillegg må følgende kompetanse være på plass:
- Ingeniør eller teknisk fagskole. Relevant erfaring kan kompenseres for utdannelse
- Ledererfaring og personalansvar
- HMS kompetanse
- Førerkort klasse B og BE
- Gode datakunnskaper
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
Er du nysgjerrig og vil vite mer om stillingen?
Ta kontakt med Prosjektsjef Kim Even Isaksen på telefon 970 43 311.
Søknadsfrist: 12.10.2025
For å søke laster du opp din CV og svarer på noen spørsmål som er relevant for stillingen. Søknader behandles fortløpende.