Innkjøpsleder, Sogn og Fjordane
Veidekke er en av Skandinavias største entreprenører og eiendomsutviklere. Selskapet utfører alle typer bygg- og anleggsoppdrag, vedlikeholder veier og produserer asfalt, pukk og grus. Involvering og lokalkunnskap kjennetegner virksomheten. Halvparten av de8000 medarbeiderne eier aksjer i selskapet. Veidekke er notert på Oslo Børs, omsetningen er på31 milliarder (2017), og selskapet har siden starten i 1936 alltid gått med overskudd. Distrikt Sogn og Fjordane har hovedkontor i Sogndal og avdelingskontor på Sandane og i Volda. Distriktet har en årlig omsetning på ca 300 mill. kroner og ca 7 0 ansatte funksjonærer og fagarbeidere. Vi har bygget flere store og prestisjetunge prosjekt, blant annet Trivselshagen på Sandane, Ivar Aasen-tunet i Ørsta, Bremuseet i Fjærland, Campus Fosshaugane, Sognahallen og Sogningen Storse nter i Sogndal, Amfi i Stryn , Thon Hotell Fosnavåg og Utsikten på Gaularfjellet . Veidekke – lokalt nærvær, skandinavisk styrke.
Denne artikkelen er over fem år gammel
| Firma | Veidekke Entreprenør | 
| Fylke | Sogn og Fjordane | 
| Sted | Sogndal, evt Sandane eller Volda i Møre og Romsdal | 
| Søknadsfrist | 10.01.2019 | 
Veidekke søker innkjøpsleder til våre prosjekter i Sogn og Fjordane og på Sunnmøre. Vi ønsker oss en dyktig og engasjert medarbeider, som tar en aktiv rolle i prosjektene og leder innkjøpsprosessene i distriktet. Arbeidsstedet vil i utgangspunktet være Sogndal, men for den riktige kandidaten vil vi se på mulighetene for å etablere stillingen ved kontoret i Sandane eller Volda.
Arbeidsoppgaver
- Lede innkjøpsprosessene i distriktet
 - Delta i tilbudsteam i distriktet i forbindelse med større anskaffelser
 - Ta en aktiv rolle i prosjektene ved å innhente, evaluere og kvalitetssikre tilbud
 - Sikre gode innkjøp og avtaler i alle faser av prosjektene
 - Støtte prosjektene med inngåelse og oppfølging av kontrakter med underentreprenører og andre aktører
 - Arbeide for å heve kompetansen om innkjøpsfaget og innkjøpsprosessene i distriktet
 - Følge opp og utvikle gode og effektive leverandører lokalt
 - Løpende oppfølging, problemløsning og evaluering av innkjøpsprosessene
 - Sikre at innkjøp og anskaffelser skjer i tråd med lover og forskrifter
 - Delta i innkjøpsnettverket til Veidekke Bygg
 - Noe reisevirksomhet til de øvrige kontorer i distriktet må påregnes
 
Kvalifikasjoner
- Du har helst høyere teknisk og/eller økonomisk utdanning og solid erfaring fra bygg- og anleggsbransjen. Videreutdanning innen logistikk og innkjøp er en fordel.
 - Du bør ha erfaring med forhandlinger og ha god kontrakt sforståelse.
 - Du har god bransje- og leverandørkunnskap
 - Du er av typen som forstår helheten – at totalkostnad består av mer enn pris
 - Du har gode kunnskaper innen Excel og IT generelt
 - Du har meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
 
Personlige egenskaper
- Du er trygg i formidlingsrollen – også i større forsamlinger
 - Du er pålitelig, profesjonell, systematisk, analytisk, grundig og vant til å håndtere mye informasjon
 - Du er god på å få folk med deg på tvers av funksjoner i organisasjonen, og er god på nettverksbygging , kompetansedeling og teamarbeid
 - Du er en dyktig forhandler med god faglig og kommersiell forståelse , og du kan både lede og delta i forhandlingsteam
 
Vi tilbyr
- En spennende og fremtidsrettet jobb i en næring i vekst
 - En mulighet til å være med å påvirke innkjøpsprosessene i Veidekke
 - Et godt arbeidsmiljø med gode kollega og et selskap som satser på egne ansatte
 - En stilling med s tor grad av selvstendighet
 - Du får en bred kontaktflate inn mot hele Veidekke og får gode utviklingsmuligheter
 - Konkurransedyktige betingelser
 - Gode forsikrings- og pensjonsordninger
 - Medeierskap i egen bedrift
 
Vis flere stillinger: