Avdelingsleder Entreprise, Stavanger
GK er Skandinavias ledende tekniske entreprenør og servicepartner og leverer smarte løsninger innen ventilasjon, kulde, byggautomasjon, elektro og rør. Vår misjon er å bygge bærekraftige samfunn for generasjoner.
Vi i GK drives av å utvikle, bygge og drifte smarte og tekniske løsninger som reduserer klimabelastningen fra gamle og nye bygg. Uansett hvilken type bygg vi jobber med, finner vi løsninger som tar hensyn til både dagens brukere og kommende generasjoner.
Som avdelingsleder for Entreprise i Stavanger vil du få en sentral rolle i å bygge GKs posisjon som teknisk og totalteknisk partner i Rogaland. Vi ser etter deg som ønsker å bli med på reisen mot en mer bærekraftig byggenæring, og som kan ruste avdelingen for fremtidsrettet tenkning, lønnsomhet og vekst. Du er markedsorientert, og evner å skape tillit og engasjement både hos eksiterende og potensielle kunder.
Stillingen inngår som en del av regionens ledergruppe, og rapporterer til regionsdirektør.
Hvorfor velge GK?
Vi i GK har store ambisjoner for fremtiden. For å lykkes med det, må vi ha en organisasjon der våre ledere og medarbeidere trives, utvikles og engasjerer seg. For våre ansatte er GKs viktigste ressurs!
- For å ivareta våre ansatte er vi opptatt av å tilby interne utviklingsmuligheter, kurs og opplæring
- Du har påvirkningskraft på egen arbeidshverdag
- Vi har en bedriftskultur der vi spiller hverandre gode
- Konkurransedyktig lønn med gode pensjons- og forsikringsforhold
- Godt sosialt miljø med dyktige kolleger som vil deg vel
Sammen tar vi ansvar, skaper endring og en inkluderende arbeidsplass der alle har plass og mulighet til å utvikle seg.
Ansvarsområder
- Lede og utvikle avdelingen i henhold til mål og strategier
- Holde deg oppdatert på markedsmulighetene i regionen og videreutvikle disse
- Bygge gode relasjoner mot kunder og samarbeidspartnere
- Drive aktivt salgs- og markedsarbeid
- Personal-, budsjett- og resultatansvar
- Inspirere, motivere og utvikle medarbeidere innen ansvarsområdet
- Bidra til å opprettholde en god samarbeidskultur
Kvalifikasjoner og personlige egenskaper
For å lykkes i denne rollen klarer du å fokusere både på de ansatte, kunden og bunnlinjen. Du har strategiske og taktiske evner til å utvikle og realisere avdelingens potensiale. Du trives med å delegere oppgaver, ansvarliggjøre og veilede andre til gode for deres utvikling. Du gir de ansatte en klar opplevelse av retning, inspirerer og koordinerer andre og holder dem fokusert på målene. Du har gode kommunikasjonsevner, og bygger tillit og gode relasjoner til ulike aktører både internt og eksternt.
Du har erfaring fra ledelse og markedsarbeid, aller helst fra bransjen. Vi ser helst at du har gjennomført høyere utdanning, men relevant erfaring, og god personlig egnethet, kan kompensere for manglende formalkompetanse.
Det er viktig at du kan identifisere deg med våre verdier; inkluderende, nysgjerrig og ansvarlig (INA).
Henvendelser vedrørende rollen kan rettes til Prime ved Tron Gjedrem, tlf 951 94 010.
Alle henvendelser til Prime behandles konfidensielt – om ønskelig også innledningsvis overfor oppdragsgiver.