
Tilbudsleder innen Vann & Miljø
I COWI jobber vi sammen med kundene våre for å skape en bærekraftig verden som er god å leve i. Det gjør vi ved å bruke både kunnskap og nysgjerrighet, og noen ganger også mot, for å skape løsningene verden trenger i dag for å få en bedre morgendag. Derfor sier vi nei til prosjekter knyttet til fossil energi og har et mål om at 100 % av omsetningen vår skal komme fra prosjekter som er med å flytte verden i en bærekraftig retning. Vi setter pris på mangfold og utviklingsmuligheter og ønsker et miljø der alle føler tilhørighet og har det gøy sammen. Det får frem det beste i deg, både på jobb og hjemme. Vi holder hovedsakelig til i Skandinavia, Storbritannia, Nord-Amerika og India, og per i dag er vi 8000 kolleger med kompetanse innen teknologi, arkitektur, energi og miljø. I Norge er vi 1500 ansatte.
I COWI jobber vi sammen med kundene våre for å skape en bærekraftig verden som er god å leve i. Det gjør vi ved å bruke både kunnskap og nysgjerrighet, og noen ganger også mot, for å skape løsningene verden trenger i dag for å få en bedre morgendag. Derfor sier vi nei til prosjekter knyttet til fossil energi og har et mål om at 100% av omsetningen vår skal komme fra prosjekter som er med å flytte verden i en bærekraftig retning.
Vann og miljø spiller en avgjørende rolle i sikringen av norsk infrastruktur – både over og under bakken. Vann skal komme trygt frem til forbrukerne, men det skal også slippes ut igjen på en bærekraftig måte. I COWI er vi dedikert til å forme en mer bærekraftig fremtid, og dette arbeidet starter med å identifisere og sikre de riktige prosjektene.
Vi søker derfor en proaktiv og ansvarsfull tilbudsleder som vil være en del av vårt Business Development team innen Vann & Miljø i Norge. Vi søker en motivert person som ønsker å bidra til utviklingen av vår forretningsstrategi, og som vil jobbe med høyt prioriterte tilbud. Den riktige kandidaten takler tidsfrister og håndterer parallelle arbeidsprosesser i en til tider hektisk hverdag.
Bidra til å vinne nye spennende prosjekter
Som tilbudsleder hos oss vil du få en sentral rolle i arbeidet med å lede, utarbeide og kvalitetssikre tilbud. Ditt arbeid vil bidra til en høy profesjonell kvalitet i tilbudsarbeidet vårt.
Typiske arbeidsoppgaver vil være:
- Lede tilbudsprosesser, inkludert fremdriftsplaner, sjekklister, frister og innsendingskrav.
- Hente ut konkurransegrunnlag fra konkurranseportaler, opprette prosjekt og ha ansvar for innlevering av tilbudsdokumenter i konkurranseportaler.
- Utarbeide og forbedre tilbudsinnhold, sikre kvalitet og konsistens.
- Bygge og vedlikeholde kunderelasjoner til utvalgte nøkkelkunder.
- Bistå med å identifisere nye markedsmuligheter og eksekvere på dem.
Du er kreativ, opptatt av kvalitet og har et øye for detaljer
Det første trinnet til suksess i denne rollen er at du liker å samarbeide med menneskene rundt deg, enten de er kolleger, partnere eller kunder. Vi er på jakt etter deg som arbeider selvstendig og proaktivt, og som er god på å samle informasjon fra ulike kilder. Du kan forholde deg til tette tidsfrister som krever skikkelig laginnsats, og du er god på kommunikasjon og struktur.
Din kompetanse. Vårt team. Sammen utformer vi fremtiden.
Vi er på jakt etter deg som vil være med å utvikle vårt fagmiljø og bidra med din erfaring og kompetanse. Du liker komplekse, faglige problemstillinger, synes det er spennende å jobbe sammen med andre og har lyst til å bidra til vårt inkluderende arbeidsmiljø. Vi verdsetter ansatte som kan forstå kundens perspektiver, og som er dedikert til å finne de gode helhetlige og tekniske løsningene.
I tillegg har du:
- Relevant høyere utdanning på minimum Bachelor-nivå.
- Minimum fem års relevant erfaring med markeds- og tilbudsarbeid
- Solid kompetanse i å skrive og uttrykke innhold klart i tilbudsdokumenter.
- Kjennskap til vann- og miljømarkedet i Norge og en interesse for å forstå forskjellene i forretning og kultur blant våre kunder
- Strukturert, systematisk og selvstendig i din arbeidsform.
- Gode muntlige og skriftlige fremstillingsevner, både i norsk og engelsk.
Vi tilbyr:
- Muligheten til å bygge opp din kompetanse med spennende prosjekter
- Gode muligheter til egenutvikling gjennom personlig utviklingsplan, COWI Academy og mentorordningen COWI Connect
- Nasjonalt og internasjonalt samarbeid på tvers av organisasjon og fagfelt. Vi har ca. 70 ulike faglige nettverk i COWI
- Et aktivt bedriftslag, lønningstreff og bedriftshytter
- Fleksibel arbeidstid med hjemmekontorordning, fem ukers ferie og fri mellom jul og nyttår
- Et eget felleskap kalt «Ung i COWI» for deg under 34 år, hvor det blir arrangert sosiale turer og arrangementer
- Sist, men ikke minst, et godt arbeidsmiljø. Det er viktig for oss å være rause og stille opp for hverandre, noe som også gjenspeiles i trivsel- og medarbeiderundersøkelser
- Vi holder hovedsakelig til i Skandinavia, Storbritannia og Nord-Amerika, og per i dag er vi 7300 kolleger med kompetanse innen teknologi, arkitektur, energi og miljø.
Interessert?
Dersom du ønsker mer informasjon om stillingen er du velkommen til å kontakte René Lund Hansen, Senior Market Direktor, på rlha@cowi.com eller telefon +47 915 15 913.
Kontorsted vil være ved enten vårt hovedkontor på Hasle i Oslo, eller ved et annet av våre COWI-kontorer i Norge, f.eks. Trondheim, Bergen, Stavanger, Kristiansand eller Fredrikstad.
Vi ser frem til å motta din CV og søknadsbrev innen 01.08.2025. Vi oppfordrer til å søke raskest mulig, da vi behandler søknader fortløpende.
Mangfold er grunnleggende for COWI, inkludering er nøkkelen
Vi forplikter oss til å skape et respektfullt og rettferdig arbeidsmiljø hvor alle ansatte har en følelse av tilhørighet og like muligheter til å trives og vokse. Vi sikrer at våre ledere er rollemodeller for inkluderende ledelse ved å dyrke en kultur hvor mangfoldige perspektiver og tanker oppfattes som styrker. Og vi tar hensyn til mangfold og inkludering i alle relevante beslutninger og prosesser og når vi setter sammen team og fora. Vi gjør det fordi det er en del av våre verdier og fordi det rett og slett er det riktige å gjøre.