
Prosjektleder/strategisk rådgiver eiendomsdrift og -forvaltning
Advansia tilbyr et bredt spekter av tjenester innen gjennomføring av fysiske prosjekter, digitalisering, sikkerhet og strategisk rådgivning. Vi er 700 dedikerte medarbeidere som er involvert i et mangfold av oppdrag av stor samfunnsmessig betydning innen offentlig sektor, forsvar, sykehus, industri, energi og infrastruktur. Vi har en helt unik prosjektportefølje som strekker seg fra små prosjekter til større milliard prosjekter.
Brenner du for å skape verdi i overgangen fra prosjekt til drift – og bidra til at bygg og eiendom forvaltes på en smart og bærekraftig måte? Hos oss i Advansia får du muligheten til å hjelpe våre kunder med å legge premissene for fremtidig eiendomsdrift og forvaltning. Du får kombinere strategisk utvikling med praktisk gjennomføring og bidra med å skape reell verdi for både eiere og brukere.
Advansia er Norges ledende aktør innen prosjekt- og byggeledelse i Norge og har gjennom flere tiår hatt ansvar for å lede gjennomføringen av flere av landets største og mest komplekse prosjekter. Vi ser alltid etter løsninger som skaper varig verdi hos kundene våre. Vi utvikler oss sammen med kundene. Ingen oppgaver er for små, og ingen er for store. Prosjektene vi jobber med er sammensatte og eierskap og ansvar gjennomsyrer alle våre leveranser.
Vi leverer hele bredden av tjenester knyttet til små og store prosjekt, fra utvikling av forretningside og prosjekt til etablert drift av investeringen. Vi har en stor og bred prosjektportefølje med hovedvekt innen offentlig sektor. Seksjonen har bidratt i flere prestisjeprosjekter som Oslo Storbylegevakt, Munch museet, Deichmanske, Livsvitenskapsbygget og Regjeringskvartalet for å nevne noen.
Vi ser etter deg som forstår virksomheters behov i bruk av bygg og eiendommer, og som evner å ha et helhetlig perspektiv gjennom hele byggets livsløp – helt fra behovet oppstår, planlegging, til bygget tas i bruk, forvaltes og en dag avvikles eller bygges om. Du vil spille en nøkkelrolle i å skape god samhandling mellom byggeprosjekt, eiendommens driftsorganisasjon og virksomhet, for å sikre at investeringene gir maksimal nytteverdi i bruk av bygget.
Dine ansvarsområder kan eksempelvis innebære:
- Lede og organisere prosjekter innenfor drift / forvaltning for eiere og brukere
- I tidligfase og parallelt med byggeprosjektet utarbeide strategier, driftskonsepter, lede mottaksprosjekter og prosesser, samt planlegging for fremtidig forvaltning, drift og vedlikehold av bygg og eiendommer for våre kunder
- Gjennomføre gevinstrealiseringsprosesser
- Gi støtte og analyser som grunnlag for eierstyring
- Utarbeidelse av grunnlag til husleieavtaler (felleskostnadsmodeller, interne og eksterne)
- Møteledelse og gjennomføring av workshops
- Rådgivning innen eiendoms- og driftsrelaterte problemstillinger og jobbe tett med eiendomsorganisasjoner rundt prosjekter
- Gå inn å støtte opp drift eller –forvaltningsorganisasjoner ved utvikling-, nybygging eller transformasjon av eiendommer
- Reklamasjons- og garantioppfølging
- Vi jobber kontinuerlig med utviklingen av seksjonens tjenestetilbud og du vil kunne bidra i denne utviklingen
Vi ser for oss at du har:
- Relevant høyere utdanning innen eksempelvis ingeniør, eiendomsfag, prosjektledelse, økonomi eller jus
- Erfaring med ledelse av prosesser, mennesker og/eller prosjekter
- Evne til å manøvrere på ulike nivåer og mellom ulike fagområder i organisasjoner
- Gode fremstillingsevner på norsk både muntlig og skriftlig
Det er en fordel om du også har:
- Kjennskap til juridisk, teknisk eller økonomisk eiendomsforvaltning
- Erfaring med brukerinvolvering og mottaksprosjekter
- Forståelse for prosjektledelse i byggeprosjekter
- Kjennskap til FDV-systemer, BIM og bygningsdelsklassifikasjon
- Interesse og forståelse for bruk av eiendomsteknologi (proptech)
Vi ser etter deg som er kundeorientert, har en strukturert tilnærming til oppgaver og liker å tenke strategisk. Du kan skape tillit hos andre mennesker ved å formidle kunnskap og beskrive prosesser som skal løse kundens utfordringer. Du utviser nysgjerrighet i møte med andre og finner gode løsninger sammen med kunden. Du jobber godt i samarbeid med andre, men liker selvstendig arbeid i en hverdag som er leveransebasert og har flere pågående prosjekter samtidig. Du trigges av å gi god lederstøtte og skape gode relasjoner til de rundt deg. Du har et ønske om å bidra til utviklingen av tjenesteområdet videre i Advansia.
Bli en del av et lag som spiller hverandre gode. Hos oss får du mer enn bare en jobb:
- Bidra i prosjekter som betyr noe – for samfunnet og miljøet
- Være en del av et sterkt kompetansemiljø som verdsetter faglig utvikling
- Gode betingelser, pensjon- og forsikringsordninger – en trygghet i hverdagen
- 5 ukers ferie + betalt fri romjulen og påskeuken – fordi balanse er viktig
- Fleksibel arbeidshverdag og moderne fasiliteter på Lysaker
- Tilgang til firmahytter og rabatter på reise, hotell og trening
- Et sterkt fellesskap – med firmaturer, personalklubb, faglige arrangementer og kurs
Interessert?
Ta kontakt med oss for en uforpliktende prat, vi vurderer aktuelle søkere fortløpende. Søk på stillingen ved å laste opp din CV med oversikt over din erfaring og kompetanse. Vi ser frem til å høre fra deg!
Søknadsfrist: 16.06.2025.
Her kan du lese mer om mottaksprosjekter og her kan du lese mer om prosjekter vi jobber med i Advansia.
Ved spørsmål om stillingen, ta kontakt med:
- Even Leira, Strategisk rådgiver og Gruppeleder bruk og forvaltning, even.leira@advansia.no
- Marie Næss, Leder for rekruttering, marie.naess@advansia.no
Ytterligere informasjon
Vi i Advansia skal bidra til at Norge får til mer for mindre. Våre bunnsolide metoder og vår sterke kultur skal sørge for at Advansia forblir en foretrukken samarbeidspartner. Vi tar ikke denne posisjonen for gitt, og mener det er sammensetningen og laget vårt som gjør oss til en sterk samfunnsaktør. Gjennom våre tjenester skal vi skape samfunn som gir vekst for bedrifter og organisasjoner, og gode liv for innbyggerne. Nå inviterer vi deg til å bli en del av dette viktige laget!