Prosjektleder/-sjef

Fabritius Gruppen med datterselskaper er en solid og betydelig eiendomsaktør i Norge. Gruppen eier i dag om lag 240.000 kvm eiendom, med en årlig leieinntekt i størrelsesorden NOK 274 millioner, samt rundt 1,6 millioner kvm tomt for videre utvikling.

Hovedaktiviteten er konsentrert rundt Oslo-regionen, der Fabritius eier eiendommer og utviklingstomter regulert for kombinasjonsbygg innen lager, kontor og produksjon.

Selskapet har drevet med investering, forvaltning og utvikling av eiendom siden 1991, og har gjennom årene gjennomført et betydelig antall utviklings- og byggeprosjekter.

Fabritius Gruppen er 100 % eid av Gjelsten Holding, og har en solid finansiell plattform, som gir gode forutsetninger for videre vekst og utvikling.

Fakta om stillingen:

Firma: Fabritius Gruppen

Fylke: Oslo

Sted: Oslo

Søknadsfrist: 19.01.2026

Flere prosjekter står nå for døren, og vi søker etter en dyktig prosjektleder som kan ta ansvar for å styre noen av våre prosjekter.

Som prosjektleder vil du ha ansvar for å lede og gjennomføre prosjekter innen nybygg, ombygging og rehabilitering av næringseiendom. Hovedvekten vil ligge på nybygg, og prosjektene varierer i både størrelse, type og kompleksitet.

Du vil få ansvar for å sette sammen og koordinere et godt team av interne og eksterne samarbeidspartnere, og følge prosjektene hele veien – fra tidlig planlegging til ferdig bygg. Rollen innebærer et tydelig eierskap til både kostnader og inntekter i prosjektene (Fabritiusmodellen), og det legges stor vekt på godt samarbeid i team.

Som prosjektleder har du hovedansvaret for budsjettering, organisering og fremdrift. Dette inkluderer alt fra forprosjekt og dialog med reguleringsmyndigheter, til ferdigstillelse og overlevering. Du har også ansvar for drift, resultat og HMS i egne prosjekter.

Arbeidsoppgavene innebærer blant annet:

  • Daglig ledelse av egne prosjekter

  • Oppfølging av prosjekter fra tidlig fase til ferdig bygg

  • Bidra til å identifisere utviklingsmuligheter i prosjektene

  • Lede og koordinere tidligfase- og forprosjektering sammen med interne og eksterne ressurser

  • Økonomisk oppfølging i samarbeid med økonomiavdelingen

  • Planlegging, organisering og gjennomføring av prosjektene, inkludert valg av entreprisemodell, engasjement av rådgivere og entreprenører, kontraktsforhandlinger og oppfølging av produksjon

  • Evaluering og oppfølging av leverandører

  • Bygge og ivareta gode relasjoner, både internt og eksternt

  • Løpende dialog med leietakere og brukere som skal inn i byggene, samt sikre fremdrifts- og beslutningsplaner

  • Tverrfaglig samarbeid på tvers av selskapet

Kandidatprofil

Erfaring og bakgrunn

Fabritius ser etter en engasjert og faglig sterk prosjektleder med praktisk erfaring fra entreprenør-, konsulent- og/eller eiendomsbransjen.

Du har trolig ingeniørutdanning på masternivå, men relevant erfaring kan kompensere for formell utdanning. Det forventes at du har noen års erfaring med selvstendig organisering og gjennomføring av prosjekter. Erfaring fra lager- og logistikkeiendom er en fordel, men ikke et krav.

Personlige egenskaper

Vi ser etter deg som:

  • Er samarbeidsorientert og løsningsfokusert

  • Jobber strukturert og systematisk

  • Er kundeorientert

  • Liker å finne og gjennomføre nye løsninger

  • Er opptatt av kvalitet og bærekraft

  • Trives i en hektisk hverdag og håndterer flere prosesser samtidig

  • Har god økonomisk forståelse

  • Kommuniserer godt, både skriftlig og muntlig

Du jobber selvstendig og trenger ikke tett detaljoppfølging. I Fabritius verdsetter vi lagspillere som tenker «vi» fremfor «jeg».

Hvorfor velge Fabritius?

Fabritius er et ledende selskap i eiendomsbransjen, med en stor tomtebank som gir høy aktivitet i årene fremover. Vi har en flat organisasjonsstruktur som gir mye ansvar, stor påvirkningskraft og gode utviklingsmuligheter. Sammen med en fleksibel og hyggelig arbeidshverdag, gjør dette Fabritius til et attraktivt sted å jobbe med det vi brenner for: eiendomsutvikling og forvaltning med fokus på lønnsomhet, bærekraft og det å levere noe ekstra.

Utviklingsmuligheter

  • Ledende aktør innen lager- og logistikkeiendom

  • Store utviklingsområder innen både lager/logistikk og bolig

  • Liten organisasjon (14 ansatte) med kort vei til beslutninger og stor grad av involvering

Fleksibilitet

  • Stor frihet til å forme egen arbeidshverdag og hvordan oppgaver løses

Trivsel

  • Et sosialt og hyggelig arbeidsmiljø

  • Gode muligheter for faglig utvikling og for å utvide egen kompetanse

  • Sterkt fokus på å involvere alle ansatte i verdiskaping

  • Moderne lokaler midt i Oslo sentrum

Ved spørsmål om stillingen, ta kontakt med våre rådgivere i Hartmark Executive, Petter Endsjø, tlf. 90 83 30 50 eller Anne Cathrine Ringnes, tlf. 930 85 543.

Søknadsfrist er 19.01.26.

SØK STILLING

Powered by Labrador CMS