Prosjektleder og applikasjonsansvarlig til IT-avdeling
Veidekke er en av Skandinavias største entreprenører og eiendomsutviklere. Selskapet utfører alle typer bygg- og anleggsoppdrag, utvikler boligprosjekter, vedlikeholder veier og produserer asfalt, pukk og grus. Involvering og lokalkunnskap kjennetegner virksomheten. Omsetningen er 30 milliarder kroner (2016), og halvparten av de 7 400 medarbeiderne eier aksjer i selskapet. Veidekke er notert på Oslo Børs, og har siden starten i 1936 alltid gått med overskudd. «Veidekke – lokalt nærvær, skandinavisk styrke» Stillingen inngår i Veidekke Industri AS, som er Norges største asfaltentreprenør og Norges nest største produsent av pukk og grus. I tillegg har selskapet betydelig aktivitet innen drift og vedlikehold av det offentlige veinettet i hele landet. Veidekke Industri AS har 1 100 ansatte og omsetter for 4 mrd. (2016).
Denne artikkelen er over fem år gammel
Firma | Veidekke Industri |
Fylke | Oslo |
Søknadsfrist | 14.11.2017 |
IT-avdelingen i Veidekke Industri (VDI) har ansvar for IT-systemer som understøtter virksomhetsprosessene og som har direkte innvirkning på organisasjonens produktivitet og lønnsomhet. Kontinuerlige endringer i rammebetingelser krever kontinuerlig endring og tilpasninger i forretningskritiske applikasjoner. Dette stiller strenge krav til innhold og gjennomføring av applikasjonsforvaltningen for forretningskritiske applikasjoner. For at vi skal få maksimalt utbytte av IT-investeringene er det viktig at løsningene videreutvikles, utbedres og oppdateres i takt med virksomhetens behov.
Vi søker en applikasjonsansvarlig som skal arbeide i VDIs IT- avdeling. Du vil ha ansvaret for en applikasjonsportefølje tilhørende våre ulike forretningsområder. Du vil inngå i en avdeling med ansvar for VDIs totale applikasjonsportefølje og samarbeide tett med IT-organisasjonen på konsernnivå, vår driftsleverandør og ulike systemleverandører.
Arbeidsoppgaver
Delta i prosjekter og utøve prosjektledelse
- Sikre prosjektgjennomføring på kost, tid og kvalitet
- Bistå i tydeliggjøring av endringsønsker og spesifisering av behov
- Sikre gode bestillinger mot leverandører og oppfølging av leveranser
- Bidra til vellykket forretningsmessig implementering
Sikre god forvaltning av applikasjoner og systemer
- Følge opp kontrakter og avtaler mot/mellom leverandører
- Dokumentere IT-løsninger og dataflyten mellom IT-systemer
- Endringshåndtering, videreutvikling, testing og oppgradering samt feilretting
- Ivareta relasjon og dokumentasjonsbehov mot Konsern IT, driftsleverandør og Helpdesk
- Bidra til en kostnadseffektiv og fleksibel IT-arkitektur
- Gi råd innenfor IT-området og støtte systemeier ved valg av teknologi og systemløsninger
- Lisenshåndtering og annen merkantil oppfølging
- Sikre tilstrekkelig informasjon opp applikasjoner mot brukere/ organisasjon
- 2. linje brukersupport på utvalgte systemer
- Bidra til samarbeid på tvers av enheter i Veidekke
Andre oppgaver må påregnes.
Kvalifikasjoner
- Erfaring som prosjektleder/koordinator eller med applikasjonsforvaltning
- Høyere utdannelse innen informasjonsteknologi eller andre relevante studier
- Erfaring med leverandørstyring er en fordel
- Beherske norsk skriftlig og muntlig med god formuleringsevne, samt beherske engelsk i dialog og dokumentasjon bl.a. mot vår driftsleverandør
Personlige egenskaper
- Vi søker en person som tar ansvar, er pålitelig og jobber selvstendig
- Liker å jobbe med andre mennesker, ha en pedagogisk tilnærmingsmåte og yte god service mot organisasjonen
- Metodisk og systematisk
Vi tilbyr
- En sentral rolle med stor påvirkningskraft
- Et meningsfylt arbeid hos en viktig samfunnsaktør
- Fleksibel arbeidstid
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Sentral beliggenhet på Skøyen
- Lønn etter avtale
Spørsmål om stillingen
Line Erichsen Fjeldstad
Telefon 971 66 969
Vis flere stillinger:
- Alle
- Søk etter Veidekke Industri
- Fylke Oslo