Operativ overvåker i Asset management
Bane NOR har ansvaret for jernbaneinfrastrukturen i Norge. Vi realiserer samfunnets ønske om jernbanevekst og bidrar til et bærekraftig samfunn. Vi er et statlig foretak med hovedkontor i Oslo og over 3000 ansatte i hele landet. I Bane NOR jobber vi for å forbedre og modernisere jernbanen, slik at enda flere kan ta mer tog. Søk jobb hos oss og bli med på den viktige og historiske satsningen.
Denne artikkelen er over fire år gammel.
Firma | Bane NOR |
Fylke | Oslo |
Søknadsfrist | 11.01.2021 |
Jernbanen opplever en renessanse, og i divisjonen Drift og teknologi jobber du midt i hjertet av det som skjer. Vår oppgave er å drifte og utvikle jernbanen så flere kan reise effektivt og trygt med tog . Drift og teknologi har ansvaret for alt som påvirker fremføringen av tog. Nå digitaliserer vi jernbanen for å standardisere, modernisere og levere en fremtidsrettet jernbane.
Ingeniør Tilstandsovervåking operativ overvåker har det operative ansvar for overvåking av kritiske komponenter i infrastrukturen som er utstyrt med sensorer, enten mobile eller stasjonære. Når det avdekkes avvik på krevd funksjon til kritiske komponenter, skal overvåker iverksette tiltak.
Operative overvåkere har sitt arbeid i Asset management, i Tilstandsovervåkning. Avdelingen har ansvaret for tilstandsovervåking av infrastrukturen, dette gjøres ved hjelp av sensorer som er fastmontert på bl a sporveksler, sporfelt og målevogner som måler bl a sporets geometri og ultralyd. Det vil bli noe natt og helgearbeid .
Bane NOR ivaretar sitt samfunnsansvar og følger til enhver tid de råd som gis fra nasjonale helsemyndigheter i den nasjonale krisen med bekjempelse av Covid-19 virus. Vi gjennomfører fortsatt de fleste intervjuer via video, men gjør en vurdering i hver enkelt prosess for muligheten til å gjennomføre fysisk intervju i dialog med kandidat.
Arbeidsoppgaver
- Kvalitetssikring av analyser og måledata/feildata
- Foreslå forbedringer i metode/verktøy for tilstandsovervåking
- Analyse av måleresultater for å finne rotårsaker til oppståtte sviktmodus/feiltilstand
- Opprette arbeidsordre i vedlikeholdssystem
- Faglig støtte og bistand ved feilretting
- Støtte Asset Managment Ingeniører i analysearbeid og prioriteringer
- Delta i arbeidet med utvikling av innovative løsninger for tilstandsovervåking
Kvalifikasjoner
- Bachelor/Teknisk fagskole ingeniørfag
- Relevant arbeidserfaring 3-5år
- Kunnskap om Word Class Maintenance og relevant vedlikeholdkonsepter
- Kunnskap og erfaring med EAM systemer/overvåkingssystemer
- Kunnskap og erfaring med jernbanesystemer slik som Signal/Kontakledning/over-underbygning
- Kunnskap og erfaring med overvåkingssystem av tekniske systemer
Bane NOR samarbeider med Semac som er en ekstern leverandør om bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater. Bakgrunnssjekken utføres etter samtykke fra deg som søker og innebærer av vi verifiserer CV og annen søknadsdokumentasjon i forbindelse med ansettelsen.
Personlige egenskaper
- Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
- Analytisk, strukturert og nøyaktig
- Løsningsorientert og besluttsom
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på både norsk og engelsk
- Selvstendig med god gjennomføringsevne.
Arbeidsmiljø er viktig for oss, så du må identifisere deg med våre verdier som er åpen, respektfull, engasjert og nytenkende.
Vi tilbyr
- Gode utviklingsmuligheter i en organisasjon i vekst sammen med dyktige kollegaer og sterke fagmiljøer
- Du vil bli en del av et arbeidsmiljø som består av et høyt faglig kompetansenivå og vil få arbeide i en bedrift som utfører spennende og samfunnsnyttige arbeidsoppgaver
- Faglig utvikling er viktig for oss og vi har flere gode interne kompetanseoppbyggende muligheter for våre ansatte
- Vi har også svært gode pensjons- og forsikringsordninger og fleksibel arbeidstid (sommer og vintertid)
- Sentralt beliggende arbeidssted med treningsrom, garderobe og innendørs sykkelparkering i bygget
- Personalbillett med Go Ahead, SJ og VY sine tog
Kontaktinformasjon
Janicke Oskarsen
Seksjonsleder
45638430
Janicke.Oskarsen@banenor.no
Vis flere stillinger: