Konserndirektør Logistikk

Optimera er Norges største aktør innen salg og distribusjon av byggevarer, trelast og interiør med 200 utsalgssteder, 2200 ansatte og over 12 milliarder i omsetning. Virksomheten innbefatter Optimera Proff, Optimera Handel, Optimera Logistikk, Optimera Byggsystemer, Hansmark og kjedene Byggi, Flisekompaniet og Montér. Optimera er en del av det internasjonale konsernet Saint-Gobain, som har mer enn 170.000 medarbeidere i 67 land og er Europas største distributør av byggevarer.

Denne artikkelen er over fem år gammel

Firma Optimera
Fylke Oslo
Søknadsfrist snarest

Stillinger (135)

Konserndirektør Logistikk får overordnet ansvar for Optimeras lager-, distribusjons- og transportvirksomhet. Du skal optimalisere og effektivisere driften, lede store utviklingsprosjekter og sørge for at logistikkorganisasjonen effektivt støtter opp om selskapets overordnede strategi. Stillingen rapporterer til adm. direktør og inngår i Optimeras ledergruppe.

Ansvar og sentrale arbeidsoppgaver:

  • videreutvikle og implementere en markedstilpasset logistikkstruktur, som både muliggjør og forsterker forretningsstrategien samt effektiviserer alle ledd i organisasjonen
  • ytterligere driftseffektivisering på Optimeras lager / distribusjonsanlegg. Sørge for oppetider (24/7)
  • effektiv prosjektledelse av større prosjekter
  • optimalisere Optimeras transportvirksomhet
  • sikre økt lønnsomhet for Optimera gjennom en effektiv logistikkorganisasjon
  • lede, utvikle og motivere ledere og medarbeidere i egen avdeling slik at individuelle mål oppnås
  • aktiv deltaker i selskapets strategi- og business-planning prosesser
  • stillingen innebærer betydelig budsjett og personalansvar

Ønskede kvalifikasjoner og personlige egenskaper:

  • høyere relevant akademisk utdanning primært på MSc-nivå innen logistikk / Supply Chain / økonomi / ingeniørstudier
  • bred ledererfaring kombinert med operasjonell logistikkerfaring fra virksomheter med store og komplekse verdikjeder
  • kan vise til høye scorer på medarbeider tilfredshet og har erkjent at resultater kommer gjennom høyt motiverte medarbeidere med rettkompetanse
  • sterk fagkompetanse innenfor Optimeras ulike logistikkfagområde; planlegging, lager, transport med dokumenterbare gode resultater
  • erfaring med forbedringsprosesser, herunder Lean
  • generell sterk teknologisk med forretnings- og kommersiell innsikt og forståelse
  • norsk og engelsk flytende, muntlig og skriftlig. Fransk er en fordel
  • analytisk sterk med høy gjennomføringsevne
  • gode kommunikasjonsferdigheter. Evne til å kommunisere godt med ulike deler av organisasjonen
  • god organisatoriskforståelse. Evne til å navigere i en nasjonal og internasjonal matrisestruktur
  • mulighetsorientert og endringsvillig

Interessenter kan ta fortrolig kontakt med Ole Petter Melleby eller Yannis Nakopoulos i ISCO Group, tlf. +47 22 06 87 00. Søknad og CV registreres snarest.

Søk stilling

Vis flere stillinger:

Powered by Labrador CMS