Konserndirektør Logistikk
Optimera er Norges største aktør innen salg og distribusjon av byggevarer, trelast og interiør med 200 utsalgssteder, 2200 ansatte og over 12 milliarder i omsetning. Virksomheten innbefatter Optimera Proff, Optimera Handel, Optimera Logistikk, Optimera Byggsystemer, Hansmark og kjedene Byggi, Flisekompaniet og Montér. Optimera er en del av det internasjonale konsernet Saint-Gobain, som har mer enn 170.000 medarbeidere i 67 land og er Europas største distributør av byggevarer.
Denne artikkelen er over fem år gammel
Firma | Optimera |
Fylke | Oslo |
Søknadsfrist | snarest |
Konserndirektør Logistikk får overordnet ansvar for Optimeras lager-, distribusjons- og transportvirksomhet. Du skal optimalisere og effektivisere driften, lede store utviklingsprosjekter og sørge for at logistikkorganisasjonen effektivt støtter opp om selskapets overordnede strategi. Stillingen rapporterer til adm. direktør og inngår i Optimeras ledergruppe.
Ansvar og sentrale arbeidsoppgaver:
- videreutvikle og implementere en markedstilpasset logistikkstruktur, som både muliggjør og forsterker forretningsstrategien samt effektiviserer alle ledd i organisasjonen
- ytterligere driftseffektivisering på Optimeras lager / distribusjonsanlegg. Sørge for oppetider (24/7)
- effektiv prosjektledelse av større prosjekter
- optimalisere Optimeras transportvirksomhet
- sikre økt lønnsomhet for Optimera gjennom en effektiv logistikkorganisasjon
- lede, utvikle og motivere ledere og medarbeidere i egen avdeling slik at individuelle mål oppnås
- aktiv deltaker i selskapets strategi- og business-planning prosesser
- stillingen innebærer betydelig budsjett og personalansvar
Ønskede kvalifikasjoner og personlige egenskaper:
- høyere relevant akademisk utdanning primært på MSc-nivå innen logistikk / Supply Chain / økonomi / ingeniørstudier
- bred ledererfaring kombinert med operasjonell logistikkerfaring fra virksomheter med store og komplekse verdikjeder
- kan vise til høye scorer på medarbeider tilfredshet og har erkjent at resultater kommer gjennom høyt motiverte medarbeidere med rettkompetanse
- sterk fagkompetanse innenfor Optimeras ulike logistikkfagområde; planlegging, lager, transport med dokumenterbare gode resultater
- erfaring med forbedringsprosesser, herunder Lean
- generell sterk teknologisk med forretnings- og kommersiell innsikt og forståelse
- norsk og engelsk flytende, muntlig og skriftlig. Fransk er en fordel
- analytisk sterk med høy gjennomføringsevne
- gode kommunikasjonsferdigheter. Evne til å kommunisere godt med ulike deler av organisasjonen
- god organisatoriskforståelse. Evne til å navigere i en nasjonal og internasjonal matrisestruktur
- mulighetsorientert og endringsvillig
Interessenter kan ta fortrolig kontakt med Ole Petter Melleby eller Yannis Nakopoulos i ISCO Group, tlf. +47 22 06 87 00. Søknad og CV registreres snarest.
Vis flere stillinger: