Innkjøpsrådgiver

Oslobygg KF er Oslo kommunes eiendomsforetak og en av landets største byggherrer og eiendomsaktører med ca. 2.7 millioner kvadratmeter eiendom og mange spennende prosjekter i porteføljen. Oslobygg KF ligger under byråd for næring og eierskap. Vår oppgave er å forvalte, drifte, vedlikeholde, utvikle og bygge Oslo kommunes offentlige bygg for alle livets faser. Det dreier seg om barnehager, skoler, omsorgsboliger, sykehjem, kulturbygg, idrettsanlegg, brannstasjoner og nasjonalanlegg i hovedstaden. De nærmeste årene skal vi investere for ca. 35 milliarder kroner. Oslobygg har rundt 600 ansatte i et sterkt tverrfaglig kompetansemiljø. Dette gjør oss i stand til å være pådriver for endring og fornying i bransjen, og vi skal være i front på miljø og bærekraft, digitalisering og seriøst arbeidsliv. Les mer om Oslobygg på www.oslo.kommune.no/etater-foretak-og-ombud/oslobygg/Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifiserte til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det. Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste selv om søkeren har bedt om anonymitet, men dette vil du i så fall få varsel om.

Denne artikkelen er over ett år gammel.

Firma Oslobygg KF
Fylke Oslo
Søknadsfrist 26.02.2024

Stillinger (135)

Vil du jobbe med innkjøp i et innovativt og bærekraftig miljø i Oslo?

Oslobygg KF er et av landets største og mest spennende bygg- og eiendoms foretak med rundt 600 ansatte. Vår oppgave er å forvalte, drifte, vedlikeholde, utvikle og bygge Oslo kommunes offentlige bygg. Vi har ansvar for barnehager, skoler, omsorgsboliger, sykehjem, kulturbygg, idrettsbygg, brannstasjoner og nasjonalanlegg i hovedstaden.Vår visjon er å gjøre Oslo til en bedre by å leve i.

Oslobygg er en stor bestiller av tjenester og er avhengig av sammensatte og veloverveide.

Oslobygg KF søker innkjøpsrådgiver med analytisk teft. Innkjøpsavdelingen i Oslobygg består av et sterkt faglig miljø med stort engasjement og et høyt ambisjons- og aktivitetsnivå. Vi er en ganske nyetablert avdeling, bestående av syv personer, hvorav fire har kategoriansvar. Hver eneste dag skal vi bidra til at forvaltning, drift og vedlikehold av vår eiendomsportefølje kan utføres "smertefritt" ved hjelp av tilgang til de beste leverandørene og gode, veloverveide avtaler. Dette krever at vi hele tiden har full oversikt over våre avtaler, våre leverandører og våre øvrige innkjøpsdata (SPEND).

Vi jobber kategoribasert som innebærer en samordning av innkjøp og hvor innkjøpsområder er delt inn i grupper (kategorier) som understøtter markedets inndeling. Hver kategori styres av en kategorileder for å utnytte markedets muligheter og oppnå reduserte kostnader, høy kvalitet og andre viktige målsetninger og behov.

Vårt innkjøpsvolum, baseres på den totale omsetningen for alle kategoriene, utgjør 6-7 milliarder årlig. Dette volumet sier noe om hvilket behov det er for å ha full oversikt, ikke bare på tallstørrelser, men også på forhold som ivaretar Oslobygg sitt engasjement og ansvar for blant annet innovasjon, bærekraft, arbeidslivsseriøsitet og risikostyring.

Arbeidsoppgaver

Vi søker en ny kollega som har sterk interesse for innkjøpsfaget, som vil kunne utforme ulike typer analyser, målingsparameter (KPI-er) og som kan presentere beslutningsinformasjon på en god måte. Du vil støtte kategorilederne i deres arbeide med behovskartlegging og avtaleforvaltning. Dette innebærer at du må ta eierskap til relevante analyser, gi veiledning og skape retning for måloppnåelse og gevinstpotensiale.

Digitale løsninger er en viktig del av innkjøpsavdelingens hverdag og du vil få en sentral rolle i å administrere vårt SPAND-analyseverktøy.

I tillegg til analysearbeid, vil stillingen omfatte operativt innkjøp der du vil bidra i en anskaffelsesprosess. Øvrige oppgaver innenfor avdelingens ansvarsområder er også aktuelt, avhengig av avdelingens behov, din kompetanse og interesse.

Kvalifikasjoner

  • Bachelor-/ mastergrad eller tilsvarende formell utdannelse
  • erfaring med analysearbeid – fortrinnsvis innkjøpsanalyse/SPEND-analyse
  • solid kompetanse med bruk av Microsoft Excel
  • svært god muntlig og skriftlig formuleringsevne på norsk

Det vil vektlegges:

  • kjennskap til regelverk om offentlige anskaffelser
  • erfaring med å jobbe i tverrfaglige team
  • erfaring med analyseverktøy, f.eks. Power BI, Tableau, ignite

Personlige egenskaper

Vi søker deg som er nysgjerrig og uredd og har innsikt i og interesse for systemer, teknologi og analyse:

  • har høy digital kompetanse
  • har stort engasjement for tall og gode analyser
  • tar initiativ til utvikling og bidrar til forbedringer
  • er analytisk og strukturert
  • har et sterkt fokus på mål og resultater
  • har gjennomføringsevne, med evne til å prioritere i en hektisk hverdag
  • inngir tillit og bygger relasjoner til de du jobber sammen med

Vi tilbyr

Du blir en viktig del av et av landets største og mest spennende bygg - og eiendomsforetak som har som visjon å gjøre Oslo til en bedre by å leve i. Du får være med på å bidra til dette viktige samfunnsoppdraget. Du får selvstendige og utfordrende arbeidsoppgaver i en stor organisasjon hvor personlig og faglig utvikling står i fokus.

Vi holder til i moderne lokaler sentralt på Helsfyr. Høsten 2024 flytter vi inn i et helt nytt bygg "Helsfyret", et par minutters gange fra Helsfyr kollektivknutepunkt. Et signalbygg der miljø- og bærekraftsprofilen er tydelig. Les mer om byggetherwww.helsfyret.no

Vi har et godt arbeidsmiljø med engasjerte og dedikerte kollegaer, som også er opptatt av å være sosiale gjennom ulike aktiviteter. Aktivitetene arrangeres av våre interne grupper Oslohygg og Oslobygg idrett. De legger til rette for aktiviteter som er for alle. Er du av den sporty typen har vi eget treningsrom, og du får trene en time i uken i arbeidstiden - om du velger marka, treningssenteret eller eget gym er opp til deg.

Vi har subsidiert kantine og spisepausen er inkludert i den normale arbeidstiden. Som kommunalt foretak tilbyr vi selvsagt gode ordninger på pensjons-, forsikrings- og lånebetingelser gjennom Oslo pensjonsforsikring.

Oslo kommunes verdier ligger til grunn for våre prioriteringer, strategiske valg og i det daglige arbeidet vi gjør. For at du skal trives hos oss vil du kjenne deg igjen i våre verdier "brukerorientering, redelighet, engasjement og respekt". Du kan forvente at vi alltid vil ha fokus på verdiene i samhandling internt og eksternt.

Kontaktperson

Kristin Ødegården Eliassen

Avdelingsleder

Telefon 91 59 19 19

Søk stilling

Vis flere stillinger:

Powered by Labrador CMS