Avdelingsleder Vei

Multiconsult er et norsk kraftsenter med internasjonalt nedslagsfelt innen prosjektering og rådgivning. Gjennom flere kontorer i Norge og internasjonalt benytter vi 100 års erfaring til å skape ny historie. For oss handler muliggjøring om erfaring, rett kompetanse og riktig kompetansesammensetning blant våre nærmere 3000 medarbeidere. Multiconsult er notert på Oslo Børs og opererer innenfor følgende syv forretningsområder: Bygg & Eiendom, Industri, Olje & Gass, Samferdsel, Fornybar Energi, Vann & Miljø og By & Samfunn.

Fakta om stillingen:

Firma: Multiconsult

Fylke: Oslo

Sted: Oslo

Søknadsfrist: 23.01.2025

Multiconsult har gjennom flere tiår vært en pådriver for utviklingen av effektiv infrastruktur for morgendagens bærekraftige samfunn. Vi er stolte av å være blant landets fremste fagmiljøer innen mobilitet og samferdsel, med kompetansen som trengs for å løse komplekse mobilitetsoppgaver på tvers av arkitektur, ingeniørfag og samfunnsforståelse.

Vi ser et marked i vekst med stort mulighetsrom i årene som kommer, og søker nå en ny avdelingsleder. Vi ser etter deg som vil lede og videreutvikle et høykompetent miljø, med bransjeledende gjennomføringsmetodikk og verktøy. Trives du med å jobbe sammen og gjennom andre, for å oppnå resultater? Da kan det være deg vi ser etter! 

Om muligheten

Avdeling består av to seksjoner som jobber med de mindre og mellomstore by- og gateprosjekter og de store samferdselsoppdragene i Multiconsult. Avdelingen bistår inn i alle faser av et prosjekt fra tidlige mulighetsstudier til detaljprosjektering og oppfølging i byggetiden, og er ansvarlig for veiressurser til samferdselsoppdragene. I tillegg er avdelingen sentral i koordinering av ressurser og utvikling av veimiljøet nasjonalt.

Som avdelingsleder vil du ha ansvaret for å utvikle og forbedre våre leveranser og tjenester, samt tett oppfølging av våre kunder og samarbeidspartnere, både internt og eksternt. Sentralt er å sikre organisering av avdelingens virksomhet og sikre at ledelse i avdelingen utøves i tråd med våre verdier. Du vil få en viktig rolle i strategiarbeid og utviklingen av vårt veilmiljø både lokalt og nasjonalt.

Avdelingsleder inngår i ledergruppen til forretningsenhet samferdsel og rapporterer til direktør for enheten. 

Hvem ser vi etter i vår nye leder?

Vi ser etter deg som ser verdien av et arbeidsmiljø kjennetegnet av kompetanse- og erfaringsdeling på tvers, og vet at de gode resultatene er et produkt av godt samarbeid med andre. Ved å kombinere faglig integritet og relasjonsbyggende egenskaper blir du raskt en foretrukken sparringspartner for kollegaer, kunder og andre eksterne stakeholdere.

Som person er du tydelig i måten du kommunisere på, samtidig som du vet hvordan du skal skape engasjement og bidra til samspill blant de rundt deg. Du vet at mangfold er en styrke, og du motiveres av å utvikle enkeltindivider og team. Vi tror du har kommet et stykke på vei med ditt lederskap allerede, og er klar for nye lederoppgaver.

Du er faglig nysgjerrig og liker å holde deg oppdatert på markedssituasjonen og «siste nytt». Vi ser blant annet en stor utvikling innen digitalisering som vi i Multiconsult, sammen med samarbeidspartnere, skal være med å lede inn i fremtiden. Vi håper dette er noe du finner motiverende og interessant, og ønsker å ta del i. 

Videre kan du vise til følgende: 

  • Relevant høyere utdannelse, på bachelor- eller masternivå
  • Innsikt i markedet som vi jobber innenfor, samt relevant nettverk i bransjen
  • Erfaring fra tilbudsarbeid, og vet hva som skal til for å at vi skal vinne oppdrag som gir ønsket posisjon og utvikling
  • Tidligere erfaring med oppdragsansvar og er komfortabel med å skulle være oppdragsansvarlig for deler av oppdragsporteføljen til avdelingen 

Gode grunner til å velge oss:

  • En unik mulighet til å være med å påvirke og utvikle samferdselsmiljøet i Multiconsult
  • Ledelse av en velfungerende avdeling med kompetente og engasjerte medarbeidere
  • Systematisk opplærings- og utviklingsløp innen ledelse
  • Effektive tverrfaglige team og arbeidsprosesser
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • En medeierskapsordning som inkluderer et årlig aksjekjøpsprogram og et aksjeeierskapsprogram for nyansatte
  • Fem ukers ferie, fri i romjulen og i påsken, samt fleksibel arbeidstid med mulighet for hjemmekontor
  • En rekke personalgode som f. eks firmahytter og bedriftsidrettslag 

Er du nysgjerrig på denne muligheten? Da vil vi gjerne høre fra deg!

For spørsmål eller mer informasjon om stillingen, ta gjerne kontakt med direktør for forretningsenhet samferdsel, Morten Alstad (tlf. 480 07 442) eller rekrutteringspartner Kristine Hedenstad (tlf. 938 41 211).

Alle henvendelser vil behandles konfidensielt. 

Ytterligere informasjon: 

Før ansettelse i Multiconsult vil du bli bedt om å fremlegge gyldig bevis på bestått høyere utdannelse, herunder fagbrev, bachelor-, master- og doktorgrad. Vi anbefaler derfor at du legger ved disse dokumentene i søknaden din. Med gyldig bevis menes fagbrev og vitnemål. Er hele, eller deler av, utdanningen din gjennomført i utlandet kan du bli bedt om å legge frem bevis på HK-dir.-godkjent utdanning (Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse). Les mer om automatisk og profesjonsgodkjenning av utdanning her. 

Videre gjør vi oppmerksomme på at arbeidsspråket i Multiconsult er norsk. Våre prosjekter krever god forståelse for norske regelverk og prosedyrer, og det er derfor en forutsetning at du behersker språket, både muntlig og skriftlig, med mindre noe annet er spesifisert i stillingsutlysningen. 

SØK STILLING

 

Powered by Labrador CMS