Underdirektør

Statsbygg er en av Norges største byggherrer og eiendomsforvaltere, og gir råd til staten i bygge- og eiendomssaker. På vegne av staten leder vi noen av landets største og mest komplekse byggeprosjekter og tar vare på noen av våre aller viktigste eiendommer. Statsbygg skal tenke og handle langsiktig, og derfor har vi satt oss ambisiøse mål. Vi skal være en virksomhet som ser dagens og framtidens behov hos de som bruker bygningene våre, og vi satser spesielt på bærekraft, seriøsitet og innovasjon. Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulik kompetanse, livserfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det. Aktuell tilrettelegging kan for eksempel være tekniske hjelpemidler, tilpasning av møbler eller endring av rutiner, arbeidsoppgaver og arbeidstid. Les mer om inkludering og mangfold her Etter søknadsfristens utløp vil det bli utarbeidet offentlig søkerliste. Søkere kan bli oppført på søkerlisten selv om vedkommende har anmodet om konfidensiell behandling. Søkere vil i så fall bli varslet før offentliggjøring.

Firma Statsbygg
Fylke Møre og Romsdal, Trøndelag
Sted Volda, Ålesund eller Trondheim
Søknadsfrist 18.02.2024

Stillinger (135)

Underdirektør avdeling drift og vedlikehold

Statsbygg ser etter underdirektør i Avdeling drift og vedlikehold, område vest.

Underdirektørenes ansvar er å etablere og gjennomføre effektiv drift og vedlikehold i tildelt portefølje. Underdirektør har personalansvar for 14 driftsmedarbeidere på eiendommene, og inngår i områdedirektørens ledergruppe. Teamet har ansvar for alle Statsbyggs eiendommer i Sogn og Fjordane, samt universitets- og høyskoleeiendommer i Bergen. Den rette kandidaten har evnen til å motivere, være modig og fleksibel, evner å se helheten og representere Statsbygg på en god måte.

Suksessfaktor for å lykkes er å sørge for at alle aktiviteter innenfor ansvarsområdet på eiendommene utføres i henhold til lover, regler og interne rutiner og prosedyrer, med særskilt oppfølging av HMS-retningslinjer.
Vi ser etter en operativ linjeleder som ser helheten i arbeidet og er opptatt av etterlevelse av leveranser i hele verdikjeden.

Arbeidssted for stillingen vil være Volda, Ålesund eller Trondheim.

Arbeidsoppgaver

Hovedansvar:

  • Lede medarbeidere i teamet og sørge for at medarbeidere individuelt og samlet sett har rett kompetanse.
  • Sørge for at alle aktiviteter innenfor ansvarsområdet på eiendommene utføres i henhold til lover, regler og interne rutiner og prosedyrer, inkl. HMS-retningslinjer.
  • Budsjett- og økonomiansvar.
  • Sørge for god samhandling innad i teamet og med faglinjen.
  • Ansvar for leverandøravtaler, samt delta i anskaffelsesprosesser for avdelingen.

Oppgaver:

  • Personalansvar for medarbeidere.
  • Etterlevelse av relevante lover, regler, interne rutiner, prosedyrer og policyer.
  • Leveranseansvar for teamet: drift i henhold til driftsplaner, planlegge og gjennomføre vedlikehold, innhente og oppdatere FDV-dokumentasjon, internkontroll, tiltak i henhold til miljøplaner, vurdere oppdukkende oppgaver, ENØK-tiltak, ROS-analyser, HMS-ansvar, mm.
  • Deltagelse i kundeteam med eiendomssjef.
  • Avholde driftsmøter med bruker.
  • Inngå i områdets ledergruppe.
  • Fakturahåndtering.
  • Etterleve Lov og forskrift om offentlig anskaffelse ved å ha oversikt over behov for rammeavtaler og bidra i utlysning av disse.

Kvalifikasjoner

  • Relevant høyere utdanning på bachelornivå.
  • Relevant erfaring fra drift og vedlikehold av bygninger, samt eiendomsforvaltning og kunderettet virksomhet vektlegges.
  • Dokumentert ledererfaring er en forutsetning.
  • God kunnskap om HMS, SHA og miljø vektlegges.
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk.
  • Erfaring fra det offentlige er ønskelig.

Personlige egenskaper

  • Resultatorientert, og evnen til å se eget team som en del av helheten.
  • Rollemodell for medarbeiderne i teamene.
  • Gode kommunikasjonsevner.
  • Evnen til å prioritere og ta beslutninger.
  • Gode mellommenneskelige egenskaper.
  • Endringskompetanse/endringsagent i organisasjonen.

Vi tilbyr

  • Statsbygg tilbyr spennende og utfordrende arbeidsoppgaver for en av Norges største og mest profesjonelle utviklere, byggherrer og eiendomsforvaltere.
  • Hyggelige kolleger og godt arbeidsmiljø med tverrfaglig samarbeid.
  • Faglige og personlige utviklingsmuligheter.
  • Overtidsbetaling, fleksitid og støtteordning for trening.
  • Medlemskap i Statens pensjonskasse med gode pensjons-, forsikrings- og boliglånsordninger.
  • Mulighet til å være med på utviklingen av statlig bygge- og eiendomsnæring, drift og vedlikehold av noen av de mest spennende eiendommene i Norge.
  • Stillingen lønnes fra kr 810 000 – 875 000,- per år avhengig av kvalifikasjoner. For spesielt kvalifiserte kandidater kan høyere lønn vurderes.

Kontaktinformasjon

Katrine Stura

områdedirektør

Telefon: +47 41104159

Søk stilling

Vis flere stillinger:

Powered by Labrador CMS