Innkjøpsleder
Implenia Norge har ca. 620 medarbeidere og kan vise til mange års erfaring og ekspertise innen komplekse infrastrukturprosjekter i hele landet. Vi tilbyr tjenester innen vei- og grunnarbeid, vann og avløp, betongkonstruksjoner, bruer, tunneler og bergrom, vann- og frostsikring, fjellsikring og miljøtjenester. Implenia Norge har hovedkontor på Lysaker i Oslo. Selskapet har også kontorer i Bergen, Ålesund, Orkdal, Stjørdal og Brønnøysund, samt hovedverksted og lager på Dal i Akershus. Implenia Norge AS omfatter datterselskapene Norbridge AS og Midtnorsk Betongsprøyting AS. Implenia Norge er en del av konsernet Implenia Group, som er den ledende leverandøren av bygg- og anleggstjenester i Sveits. Konsernet har også en sterk posisjon i det tyske, østerrikske og skandinaviske infrastrukturmarkedet. Implenia ble etablert i 2006, men kan se tilbake på rundt 150 år med konstruksjonshistorie. Selskapet fokuserer på en bærekraftig balanse mellom finansiell suksess og samfunnsansvar. Konsernet, som har hovedkontor i Dietlikon nær Zürich, har ca. 8 100 medarbeidere i Europa og omsatte for ca. 3,3 milliarder sveitserfrancs i 2015 (28,5 milliarder kroner). Selskapet er notert på børsen i Zürich (SIX Swiss Exchange - IMPN, CH0023868554). For mer informasjon se www.implenia.no. Følg Implenia Norge på LinkedIn.
Denne artikkelen er over fem år gammel
Firma | Implenia Norge |
Fylke | Nord-Trøndelag, Oslo, Hordaland |
Sted | Oslo, evt. Bergen eller Stjørdal |
Søknadsfrist | 01.08.2017 |
Implenia Norge søker en dyktig og motivert kandidat til stilling som Innkjøpsleder. Stillingen inngår i en sentral innkjøpsavdeling og rapporterer til Innkjøpssjef. Vi søker en kandidat som evner å være tydelig og organisatorisk smidig på samme tid. Stillingen krever innsikt og forståelse for beslutningsprosesser i større organisasjoner. Videre må kandidaten ha forståelse for Implenias kjernevirksomhet; gjennomføring av store, komplekse infrastrukturprosjekter.
DU ER:
- Analytisk
- Sterk gjennomføringskraft
- God til å kommunisere og å formidle
- Sosialt smidig og god på å bidra til samarbeid
- Strukturert og systematisk
- Reisevillig
DU HAR:
- Høyere relevant utdannelse, men erfaring kan kompensere for manglende utdanning
- God forretnings- og strategisk forståelse
- Fortrinnsvis erfaring fra tilsvarende arbeid innen bygg- og anleggsbransjen
- Kjennskap til leverandørmarkedet innenfor bransjen
- God kontraktsforståelse og erfaring fra forhandlinger
- Høy arbeidskapasitet
- Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsferdigheter, både norsk og engelsk. Denne stillingen stiller krav til 100% nøyaktig norsk skriftlighet
- Generelt god IT-kompetanse
EKSEMPLER PÅ ARBEIDSOPPGAVER:
- Følge opp vedtatte innkjøpsrutiner og strategi
- Bistå ved innkjøpsrelaterte spørsmål fra interne enheter
- Aktiv deltakelse i oppstartsmøter, gjennomføring og evaluering av prosjekter
- Systematisere og strukturere det totale innkjøp i utvalgte prosjekter, og drive med aktiv erfaringsoverføring
- Ansvar for intern opplæring innen innkjøp
- Ajourholde innkjøpsplaner og leverandørregister
- Følge opp leverandører og UE, herunder gjennomføring av inspeksjoner og revisjoner
- Koordinering av internasjonale innkjøp
DU FÅR:
- Personlige og faglige utviklingsmuligheter.
- Konkurransedyktige betingelser.
- Spennende og utfordrende arbeidsoppgaver
- Gode pensjons- og forsikringsordninger.
- Godt arbeidsmiljø med gode medarbeidere.
Mye reising må påberegnes (normalt 4-12 dager i måneden, men kan forekomme både mer og mindre i perioder).
Base for arbeidssted er i utgangspunktet tiltenkt Oslo, men Stjørdal og Bergen kan også vurderes.
Vi vurderer kandidater til stillingen fortløpende.
Bogna Aadnevik
Innkjøpssjef
bogna.aadnevik@implenia.com
+4798265740
Kåre Eilefsen
HR-leder, Region Øst
94791866
Vis flere stillinger:
- Alle
- Søk etter Implenia Norge,Oslo, evt. Bergen eller Stjørdal
- Fylke Nord-Trøndelag
- Fylke Oslo
- Fylke Hordaland