
IT-konsulent teknisk support, Bergen
Multiconsult er et norsk kraftsenter med internasjonalt nedslagsfelt innen prosjektering og rådgivning. Gjennom flere kontorer i Norge og internasjonalt benytter vi 100 års erfaring til å skape ny historie. For oss handler muliggjøring om erfaring, rett kompetanse og riktig kompetansesammensetning blant våre nærmere 3000 medarbeidere. Multiconsult er notert på Oslo Børs og opererer innenfor følgende syv forretningsområder: Bygg & Eiendom, Industri, Olje & Gass, Samferdsel, Fornybar Energi, Vann & Miljø og By & Samfunn.
I Multiconsult søker og løser vi de mest komplekse utfordringer for både mennesker, natur og samfunn.
Vår jobb er å sørge for at alle våre medarbeidere har beste mulige forutsetninger for å tenke større, se prosjektene i et større perspektiv og gjennom samarbeid finne nye og bedre løsninger på utfordringene. Deler du denne ambisjonen? Da kan du bli en del av vår fantastiske muliggjøringskultur!
IT Helpdesk og Digital Sikkerhetsledelse i Multiconsult, har avdelinger i hele landet med hovedkontor på Skøyen i Oslo. Vårt team består av 12 dyktige medarbeidere som løser hverdagslige utfordringer både lokalt og sentralt. Vi arbeider kontinuerlig for å forbedre hverdagen for våre brukere og sørger for at nødvendig og korrekt informasjon er tilgjengelig.
Hvordan vil arbeidshverdagen din se ut?
Relevante arbeidsoppgaver vil være:
- IT-brukerstøtte, første- og andrelinje
- Veiledning og rådgivning innenfor IT støttesystemer
- Yte god service for brukere
- Håndtere support på møterom, AV-utstyr og utstyr til videokonferanser
- Support og forvaltning av Windows-arbeidsstasjoner
- Administrasjon av printere
- Tilgangsstyring
- Installasjon av PC-klienter og software
- Support av mobiltelefoner og nettbrett
- Noe reising til andre lokasjoner må påregnes
I Multiconsult har vi høyt fokus på faglig utvikling og ønsker å tilrettelegge for at du skal kunne utvikle deg i takt med nye teknologier og muligheter.
Hvem er du?
Vi ser etter deg som trives mellom løsning og problem, og som er god til å formidle løsningen til andre. Kanskje er du nyutdannet eller har høstet litt erfaring, men viktigst av alt er at du har den riktige innstillingen til support ved at du ønsker å gjøre andres hverdag litt lettere, og gjerne er leddet som både forenkler og løser feilen.
Du vet forskjellen på Microsoft 365 og Office 365 og er kjent med å jobbe etter ITIL prinsippet. Du ønsker å levere kvalitet i alle ledd enten du sitter på telefon, chat, løser tickets eller lager dokumentasjon, har gode rutiner og liker å hjelpe mennesker.
Det er viktig for oss at du har gode kommunikasjon -og samarbeidsevner, samtidig som du evner å jobbe selvstendig. Vi ønsker at du er initiativrik, og tar en aktiv rolle i effektivisering og forbedring av våre prosesser.
Da vi har en del forsvarsprosjekter og oppdrag med nasjonal infrastruktur er det ett krav at aktuelle kandidater må kunne sikkerhetsklareres.
Samlet sett ønsker vi at du har følgende kvalifikasjoner:
- Fagbrev i IKT
- Bestått VG2 Informasjonsteknologi eller tilsvarende (relevant erfaringsbakgrunn kan kompensere for manglende formell utdannelse.
- 2+ års erfaring som brukerstøtte / tekniker med dokumentert erfaring innenfor 1. og 2. linjesupport.
- God teknisk forståelse og interesse
- Ryddig personlighet og gode administrative egenskaper
- Førerkort klasse B, ifm reising
Gode grunner til å velge oss:
- Systematisk opplærings- og utviklingsløp innen både fag og ledelse
- Effektive tverrfaglige team og arbeidsprosesser
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- En medeierskapsordning som inkluderer et årlig aksjekjøpsprogram og et aksjeeierskapsprogram for nyansatte
- Fem ukers ferie, fri i romjulen og i påsken, samt fleksibel arbeidstid med mulighet for hjemmekontor
- En rekke personalgoder som f. eks firmahytter og bedriftsidrettslag
I Multiconsult kan du komme som du er. Vi skal gjøre vårt for å gi deg utviklende oppgaver i et arbeidsmiljø du trives i. Vi verdsetter en mangfoldig kultur kjennetegnet av erfarings- og kunnskapsdeling på tvers, og gleder oss til å høre hvordan du vil bidra inn i miljøet vårt!
Er du den rette for jobben? Vi behandler søknader løpende, og gleder oss til å høre fra deg! For mer informasjon, ta kontakt med oss eller sjekk ut vår hjemmeside!
Ytterligere informasjon:
Før ansettelse i Multiconsult vil du bli bedt om å fremlegge gyldig bevis på bestått høyere utdannelse, herunder fagbrev, bachelor-, master- og doktorgrad. Vi anbefaler derfor at du legger ved disse dokumentene i søknaden din. Med gyldig bevis menes fagbrev og vitnemål. Er hele, eller deler av, utdanningen din gjennomført i utlandet kan du bli bedt om å legge frem bevis på HK-dir.-godkjent utdanning (Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse). Les mer om automatisk og profesjonsgodkjenning av utdanning her.
Videre gjør vi oppmerksomme på at arbeidsspråket i Multiconsult er norsk. Våre prosjekter krever god forståelse for norske regelverk og prosedyrer, og det er derfor en forutsetning at du behersker språket, både muntlig og skriftlig, med mindre noe annet er spesifisert i stillingsutlysningen.
Du må kunne sikkerhetsklareres.
Kontaktperson:
Arild Bokn
Seksjonsleder
47510888