Prosjektleder Troms
Mesta bygger, vedlikeholder og utvikler norsk infrastruktur på oppdrag fra offentlige og private kunder. Vi er Norges ledende aktør innen drift og vedlikehold av vei og veielektro, med et viktig samfunnsoppdrag: Vi får folk fram. Mesta eier RIAS (Rail Infrastructure AS) som er en landsdekkende entreprenør for installasjon og vedlikehold innen jernbanetekniske fag. Mesta har over 1700 ansatte som hver dag jobber for å sikre trygg og åpen infrastruktur i hele landet. Selskapet omsetter for nærmere 6 milliarder kroner årlig.
Har du ledererfaring fra drift av veinett eller anlegg kan dette være stillingen for deg!
Mesta er Norges ledende selskap innen drift og vedlikehold av vei og bane. Mesta bygger, vedlikeholder og utvikler norsk infrastruktur på oppdrag fra offentlige og private kunder. Vi er Norges ledende aktør innen drift og vedlikehold av vei og veielektro, med et viktig samfunnsoppdrag: Vi får folk fram.
Vi søker nå en prosjektleder til vårt forretningsområde Drift og vedlikehold. Prosjektleder vil ha ansvar for tre kontrakter i Troms. Kontraktsområdene dekker drift og vedlikehold av riksvei i Sør Troms, fylkesveikontrakter i Lyngen og Ullsfjord. Alle kontraktene er lokalisert på samme rigg med oppmøtested i Hatteng. Det er krav til bosettelse i kontraktsområdene. Tjenestene vi tilbyr spenner fra feiing av gater, kantklipp og grøfting på våren og sommeren, til brøyting, strøing og salting på vinterstid. Vår største kunde er Statens vegvesen, men vi leverer også våre tjenester til kommuner, fylkeskommuner, havner, private kunder og flyplasser. Vi har driftskontrakter i alle landsdeler.
Hvorfor søke jobb i Mesta?
Du vil bli viktig i arbeidet med å opprettholde infrastrukturen; et samfunnskritisk oppdrag. Mesta er opptatt av mangfold og vi ønsker å skape en arbeidsplass som har rom for alle. For å få dette til er det viktig for oss med samarbeid og godt arbeidsmiljø på tvers av avdelinger. Hos oss får du en trygg arbeidsplass med gode pensjons- og forsikringsordninger.
Det er slik vi får folk fram.
Om stillingen
Prosjektleder skal lede og utvikle avdelingen i gjennomføringsperioden til prosjektene. Du vil sikre at prosjektene til enhver tid er optimalt organisert og ledes slik at økonomiske, kvalitetsmessige og andre målsettinger i prosjekter oppnås. Prosjektene skal gjennomføres i henhold til Mestas gjeldende strategi og mål, verdier, ledelsesprinsipper, etiske retningslinjer, kvalitets- og HMS-system, lover og regler.
Du vil ha overordnet ansvar for rundt 23 ansatte, herunder 3 administrative ressurser og 20 arbeidere. Du og ditt lag vil sørge for at vi leverer det vi har lovet hvor kontraktsmessige forpliktelser ovenfor byggherre og underentreprenører ivaretas. Arbeidet foregår primært på dagtid, men tilgjengelighet er nødvendig når arbeid eller værhendelser inntreffer og krever det. Du vil delta på interne og eksterne møter, hvor noe reisevirksomhet til sentrale møter/samlinger må påberegnes.
Du vil i tillegg blant annet jobbe med:
- Planlegge produksjonen og ledelse av arbeidsoppgaver i driftskontaktene og øvrige prosjekter
- Følge opp og rapportere på HMS, kontrakt og økonomi
- Sammen med innkjøp ha ansvar for innkjøp og kontrahering av underentreprenører
- Ansvarlig ovenfor byggherre og utarbeide teknisk dokumentasjon
Hvem er du?
Som person er du forretningsorientert, og trives i en stilling med ansvar for personell og å skape resultater. Du ser potensialet i de rundt deg og motiverer andre til å yte sitt beste.Samarbeid og kommunikasjon er en viktig del av rollen, og du må evne å skape og tilrettelegge et godt samarbeid med våre kunder. Kjenner du deg i tillegg igjen i Mesta sine verdier; fokus, endringsvilje, helhetsansvar og ærlighet ser vi frem til å høre fra deg.
Kompetansekrav
Den rette kandidaten har ledererfaring fra anlegg og/eller drift- og veivedlikehold. I tillegg må følgende kompetanse være på plass:
- Ingeniør innen bygg og anlegg, industriell økonomi eller teknisk fagskole innen bygg/anlegg. Lang og relevant erfaring kan kompensere for kravet om høyere utdanning.
- God økonomisk forståelse og kjennskap til lover og avtaler
- Innehar gode datakunnskaper med evne til å sette deg inn i nye systemer
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
Er du nysgjerrig og vil vite mer om stillingen?
Ta kontakt med Prosjektsjef Hilde Alice Lysholm Kvernrød på telefon 911 29 300
Søknadsfrist er 16.02.2025
For å søke laster du opp din CV og svarer på noen spørsmål som er relevant for stillingen. Søknader behandles fortløpende.