Daglig leder - Egil Norli AS
Egil Norli AS er en regional ledende byggentreprenør med ekspertise innen tømrer- og snekkerarbeid av høy kvalitet. Vi tar på oss hovedentrepriser, restaureringsarbeid, byggmesteroppdrag og servicearbeid. Som en kvalitetsbevisst og pålitelig aktør har vi opparbeidet oss et godt omdømme og stor tillit i markedet. Vår byggeprosess vektlegger forutsigbarhet, effektivitet og resultater av høy standard.
Med over 30 dyktige ansatte og en forventet omsetning på 120 MNOK i 2024, er vi en stabil og fremtidsrettet bedrift. Siden vår etablering i 1991 har vi kontinuerlig utviklet oss og bevart fokus på langsiktig utvikling, innovasjon og kvalitet.
Velkommen til oss – vi oppfordrer søkere av begge kjønn til å bli en del av vårt inkluderende og profesjonelle team. Vi tror på enkeltmennesket og verdsetter de unike bidragene ulike perspektiver og personligheter gir til arbeidsmiljøet.
Vårt moderne kontor og lager, bygget i miljøvennlig massiv-tre, ligger i Østkilen, Gressvik.
Kvalitetsbevisst byggentreprenør i vekst søker: Daglig leder
Egil Norli AS er en veletablert byggentreprenør med en sterk markedsposisjon. Vår nåværende daglige leder går snart av med pensjon, men vil fortsette å bidra som styreleder, noe som sikrer kontinuitet og videre utvikling av selskapet.
Vi søker nå en resultatorientert daglig leder som brenner for å lykkes sammen med teamet, og som kan ta ansvar for å sikre videre vekst og lønnsomhet. Stillingen rapporterer direkte til styret.
Ansvar og arbeidsoppgaver:
- Ansvarlig for at de ansatte er motiverte, utvikler seg, trives på jobb og med fokus på å bygge en positiv bedriftskultur
- Budsjett, resultat og personalansvar
- Være selskapets ansikt utad og være aktiv i markedsarbeid
- Videreutvikle og optimalisere gode styringssystemer for selskapet
- Sikre gjennomføring av selskapets langsiktige strategi
- Sikre at selskapet er riktig organisert med riktig kompetanse i rett rolle
- Sikre gode rutiner for HMS, kvalitet og bærekraft
Ønskelige kvalifikasjoner:
- Relevant høyskole utdanning på bachelor- eller masternivå
- Min. 5-års ledererfaring
- God strategisk forståelse og erfaring
- God økonomisk forståelse og trygg rapportering til styre
- Etablere og utvikle gode relasjoner med kunder, egne ansatte, leverandører og andre viktige samarbeidspartnere
- Vant til forhandlinger og salg
- Erfaren i prosjektoppfølging og risikovurderinger
- God kontrakts-forståelse
- Stor arbeidskapasitet og villig til å legge ned stor innsats for å nå mål
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
- God generell IT kunnskap, og være en motivator for gode styringssystemer
Personlige egenskaper:
- Systematisk, strukturert og med god arbeidsmetodikk
- Evne til å skape entusiasme og få organisasjonen med seg
- En personlighet som er resultatdrevet, energisk og handlekraftig
- Evne til å bevare strategisk fokus i en til dels hektisk og operativ hverdag
- Pålitelig og lojal
- Ydmyk og ser verdien av laget
- Robust og må våge å være en kultur-bygger
Vi tilbyr:
- En utfordrende stilling i et meget solid selskap
- Selskap med god ordrereserve og velordnet økonomi
- Konkurransedyktige betingelser
- Muligheter for eierskap for rett kandidat
- Arbeidssted: Gressvik, Fredrikstad
- Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
- Tett samarbeid med eiere og styre
Ved spørsmål, kontakt:
Tor-Ivar Pettersen
Partner i Bright Performance AS
Mobil: 48 06 70 10