Prosjektstyrer Jernbane

Våre ansatte er vår største ressurs: Det er våre ansatte som gjør prosjektene vellykkede. Hos COWI får du en unik mulighet til å lære av de beste og utvikle potensialet ditt, og du får delta i å forme fremtidens samfunn. Sammen med lederen din utarbeider du en plan for din egen utvikling, og du får muligheten til å bygge på din kompetanse i både lokale og globale prosjekter fra dag til dag. For mer informasjon, besøk www.cowi.no/om-oss

Denne artikkelen er over ett år gammel.

Firma COWI
Fylke Oslo, Vestland
Sted Oslo eller Bergen
Søknadsfrist 22.10.2023

Stillinger (135)

Bli en del av et av landets ledende fagmiljøer innen bane

Avdelingen Bane består i dag av ca. 75 medarbeidere fordelt på fire seksjoner. De neste årene jobber vi sammen med bransjens mest ambisiøse byggherrer, entreprenører og rådgivere på prosjekter som Bybanen Bergen, Fornebubanen, godsterminalen/togstrekningen Nygårdstangen-Bergen-Fløen, samt en rekke andre prosjekter i Norge og utlandet. Vi har mange flere i sikte, og har store og spennende tilbudsprosesser gående. Vi søker nå etter deg som ønsker å være med og utvikle prosjektstyrerrollen i COWI og bidra aktivt til å styrke og videreutvikle vårt fagmiljø i Oslo og Bergen.

Få utviklet din ekspertise gjennom varierte og ambisiøse oppdrag

Din primære arbeidsoppgave vil være å ivareta prosjektstyringen, mens sentrale arbeidsoppgaver vil være:

  • Månedlig rapportering og kontinuerlig oppfølging av økonomi og fremdrift i prosjektene
  • Planlegging av prosjektenes fremdrift, herunder fastsetting av milepæler og tilhørende aktiviteter
  • Etablering og oppfølging av prosjektenes prognoser, budsjettering og kostnader
  • Kontraktsoppfølging, herunder etablering og oppfølging av system for kontraktsendringer (endringsordre)
  • Bidragsyter til prosjektenes styringsdokument for forhold knyttet til prosjektstyring, herunder økonomiske prognoser, fremdriftsplan samt styrings- og kostnadsrammer
  • Utarbeidelse og oppfølging av prosjektenes usikkerhetsstyring-/register, herunder risikovurdering, kostnader og oppfølging av tiltak

Dine ferdigheter. Vårt team. Sammen utfordrer vi fremtiden.

For å lykkes i denne stillingen mener vi du bør være nøyaktig og strukturert, med øye for detaljer. Du har sterk forretningsforståelse, gode kommunikasjonsferdigheter og er metodisk og systematisk i din tilnærming.

I tillegg har du:

  • Master eller bachelor innen økonomi
  • Relevant erfaring kan erstatte dette kravet. Evt. sivilingeniør/ingeniør med relevant erfaring med prosjektstyring/prosjektplanlegging
  • Svært gode skriftlige og muntlige fremstillingsevner på norsk
  • Dokumentert erfaring med planlegging og fremdriftsoppfølging i prosjekter, og erfaring innen kostnadskontroll, risikostyring i prosjekt, analyser og rapportering
  • God erfaring med bruk av dataverktøy, bl.a. Excel
  • Erfaring med å bruke planleggings- og prosjektstyringsverktøy

Har du erfaring fra byggherreorganisasjon, rådgiver, entreprenør eller revisjonsselskap vil det telle positivt.

Så mye mer enn bare en arbeidsplass

I COWI jobber vi sammen med kundene våre for å skape en bærekraftig verden som er god å leve i. Det gjør vi ved å bruke både kunnskap og nysgjerrighet, og noen ganger også mot, for å skape løsningene verden trenger i dag for å få en bedre morgendag. Derfor sier vi nei til prosjekter knyttet til fossil energi og har et mål om at 100% av omsetningen vår skal komme fra prosjekter som er med å flytte verden i en bærekraftig retning.

Vi setter pris på mangfold og utviklingsmuligheter og ønsker et miljø der alle føler tilhørighet og har det gøy sammen. Det får frem det beste i deg, både på jobb og hjemme.

Vi holder hovedsakelig til i Skandinavia, Storbritannia, Nord-Amerika og India, og per i dag er vi 7,300 kolleger med kompetanse innen teknologi, arkitektur, energi og miljø.

I tillegg tilbyr vi

  • Muligheten til å bygge opp din kompetanse med spennende prosjekter
  • Gode muligheter til egenutvikling gjennom personlig utviklingsplan, COWI Academy og mentorordningen COWI Connect
  • Nasjonalt og internasjonalt samarbeid på tvers av organisasjon og fagfelt. Vi har ca. 70 ulike faglige nettverk i COWI
  • Et aktivt bedriftslag, lønningstreff og bedriftshytter
  • Et eget felleskap kalt «Ung i COWI» for deg under 34 år, hvor det blir arrangert sosiale turer og arrangementer
  • Fleksibel arbeidstid med hjemmekontorordning, fem ukers ferie og fri mellom jul og nyttår
  • Sist, men ikke minst, et godt arbeidsmiljø. Det er viktig for oss å være rause og stille opp for hverandre, noe som også gjenspeiles i trivsel- og medarbeiderundersøkelser

Har du flere spørsmål?

Hvis du har flere spørsmål om rollen eller hvordan det er å jobbe i COWI, ta kontakt med Talent Acquisition Specialist Kathrine Tronvold på KTTR@COWI.COM.

Du kan også bli bedre kjent med oss på nettsiden vår, www.cowi.no, hvor du kan lese mer om prosjektene våre, strategien vår, hva vi ønsker å oppnå som selskap og hvordan hverdagen er i COWI.

Like muligheter for alle

Vi tror på like muligheter for alle ansatte og arbeidssøkere. Ingen skal oppleve å bli diskriminert på bakgrunn av kjønn, kjønnsidentitet eller uttrykk, etnisitet, seksuell legning, religion eller annen tro, livssituasjon, funksjonsnedsettelse eller alder.

Søk stilling

Vis flere stillinger:

Powered by Labrador CMS